طبق اعلام اداره کل استاندارد استان:


۱۲ آسانسور برج اول کرمان پلمب شد

اداره کل استاندارد استان کرمان اعلام کرد، کارشناسان اداره حقوقی این اداره کل ۱۲ آسانسور را در مجتمع رفاهی، تجاری و پزشکی برج اول پلمب کرده و به آسانسور ۱۱ ساختمان بلندمرتبه این استان نیز اخطار داده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، این اقدام در پی پایان مهلت اخطار حقوقی آسانسور و بازدید مجدد کارشناس حقوقی این اداره کل از مجتمع تجاری، رفاهی برج اول و به دلیل استفاده غیرقانونی از آسانسور و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی صورت‌گرفته است.

 بر اساس این گزارش، پس از اقدامات قانونی و ثبت درخواست بازرسی از آسانسورهای مذکور ۱۱ دستگاه آسانسور فک پلمب شد؛ اما این موارد تا حصول نتیجه و دریافت گواهی ایمنی ادواری حق بهره‌برداری از آسانسورهای موردنظر را ندارند. همچنین در صورت قصور برای دریافت مجوزهای یاد شده، ضمن پلمب مجدد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 اخطار به مجتمع تجاری و ساختمان پزشکان هزار و یکشب

 روابط‌عمومی استاندارد کرمان در ادامه از اخطار حقوقی در خصوص استفاده از آسانسور فاقد گواهینامه بازرسی و شناسه ملی آسانسور خبر داد و اعلام کرد: پس از بازدید و بازرسی کارشناس حقوقی اداره کل، ۲ اخطار کتبی به علت استفاده از آسانسور فاقد گواهینامه بازرسی و شناسه ملی استاندارد به مدیریت مجتمع تجاری هزار و یک شب و ساختمان پزشکان VIP هزار و یک شب داده شد که در صورت قصور برای دریافت مجوز فوق، ضمن پلمب به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 ۹ اخطار دیگر به ساختمان‌های بلندمرتبه کرمان

 همچنین ۹ اخطار حقوقی در خصوص استفاده از آسانسور فاقد گواهینامه بازرسی و شناسه ملی آسانسور، یکی دیگر از فعالیت‌های اداره کل استاندارد استان کرمان در رصد و بررسی آسانسورهای دیار کریمان ذکر شده است.

 بر اساس این گزارش، پس از بازدید و بازرسی کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد کرمان، ۹ اخطار کتبی به علت استفاده از آسانسور بدون گواهینامه بازرسی و شناسه ملی آسانسور به مدیریت مجتمع تجاری بامداد، مجتمع اسپکان، مجتمع تجاری آسمان و مجتمع سارا مجتمع پزشکی سلامت، مجتمع پزشکی تخصصی نیایش، مجتمع پزشکی تخصصی نگین استقلال، هتل‌آپارتمان آسام و هتل‌آپارتمان شهر ستاره‌ها داده شد که این ساختمان‌ها در صورت قصور برای دریافت مجوز فوق، ضمن پلمب به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 استانداردسازی آسانسور بسیار حائز اهمیت و با جان افراد در ارتباط مستقیم است و ایمن‌سازی و دریافت مجوزها در این حوزه به عملکرد هر چه‌بهتر آسانسور و کاهش خسارات مالی و جانی کمک می‌کند.

 اخذ گواهی استاندارد برای آسانسور اجباری است و بدون دریافت آن پایان کار ساختمان صادر نمی‌شود.

 مجتمع تجاری آسمان محل فعالیت اتحادیه صنفی آسانسور و پله‌برقی کرمان است و مدیر این صنف طی چند روز گذشته بدون اشاره به نداشتن مجوز ایمنی آسانسور ساختمان محل قرارگیری این صنف، در نشست خبری از نداشتن مجوز ایمنی در آسانسور برخی از ساختمان‌های بلندمرتبه شهر کرمان از جمله استانداری کرمان نام برد که می‌توانید متن این خبر ایرنا را در لینک بخوانید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111254
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.