مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان:


۶۰ درصد والدین شهدای کرمان از دنیا رفته‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: متاسفانه ۶۰ درصد والدین شهدای استان از دنیا رفته‌اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد گروئی ساردو” امروز ۲۹ شهریورماه در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از برنامه های هر ساله دیدار با خانواده شهدا است و باید به این مسئله اشاره کنم که متاسفانه ۶۰ درصد والدین شهدای استان از دنیا رفته اند و در مورد مابقی ضرورت دارد دیدارها انجام شود.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس کتابچه “مردان مرد” در فضای مجازی منتشر و از دفتر پنجم وصیت نامه شهدای استان رونمایی می شود؛ وصایای شهدای استان در قالب ۲۰ جلد منتشر می شود که تاکنون پنج جلد آن چاپ شده و این وصایا بسیار پرمحتوا و پربار است که مورد استفاده جوانان قرار خواهد گرفت.

گروئی از انعقاد قرارداد با صداوسیمای مرکز استان کرمان برای تولید ۵۲ مستند تلویزیونی درباره شهدای استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ مستند آماده رونمایی است.

وی نواختن زنگ ایثار در یکی از مدارس، حضور در وبینار سراسری لاله های سفید(بزرگداشت شهدای منا) و اجلاسیه سراسری تجلیل از ۳۰۰۰ راوی پیام آوران ایثار را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین”حسن علیدادی سلیمانی” نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این سه اصل مهم همراهی، هماهنگی و همیاری را باعث اتفاق و پیروزی هر ملتی دانست و گفت: مهم تر از همراهی، هماهنگی است زیرا گاه ممکن است نیروها همراه باشند اما هماهنگ نباشند که در دفاع مقدس این هماهنگی وجود داشت.

وی بیان کرد: اصل سوم همیاری است که بی شک به همدردی برمی گردد لذا هیچ فرقی بین رزمنده و شهید نیروهای مختلف مسلح وجود ندارد و باید به ابعاد همیاری و همدلی پرداخت و آن را خیلی خوب تشریح کرد و توضیح داد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اخلاق به معنی واقعی کلمه بر جبهه حاکم بود؛ افزود: خیلی از اتفاقات جبهه در جنگ های معمولی رقم نمی خورد اما در دفاع مقدس، با حفظ اخلاق، معنویت و کرامت انسان حضور می یافتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.