۸۴۰ میلیارد ریال زکات در کرمان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان با اشاره به جمع‌آوری ۸۴۰ میلیارد ریال زکات در این استان طی سال گذشته گفت: پرداخت زکات در سال ۱۴۰۰ در کرمان از رشد بسیار خوب و چشمگیری برخوردار بوده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، یحیی صادقی شامگاه دوشنبه در گردهمایی و همایش روحانیون و مبلغان زکات غرب استان کرمان افزود: زکات جمع آوری شده در سرفصل های خود، اعم از بازسازی و تعمیر مسکن افراد مستضعف، احداث مسکن، تامین هزینه های درمان جامعه هدف، کمک به آموزش و تحصیل فرزندان تحت پوشش در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زکات یکی از فرائض دینی ما است تصریح کرد: این امر مهم بر عهده کمیته امداد گذاشته شده و شورای زکات استان کرمان شکل گرفته و در این زمینه فعالیت های زیرساختی و برنامه های مدونی اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: همایش زکات در مناطق مختلف این استان طی ماه مبارک رمضان و با هدف تبیین جایگاه زکات برگزار خواهد شد و ان شاالله در سال جدید با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده شاهد رشد بیشتر پرداخت زکات در کرمان باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های محوری ما در مورد زکات شفاف سازی و ارائه گزارش مستمر به مردم است که موضوعی بسیار مهم است و موجب افزایش اعتماد مردم و در نهایت افزایش جمع آوری زکات شده است.

صادقی بیان کرد: در سال جاری میزان زکات هر منطقه و حتی روستاها صرف امور عمرانی و کمک به همان منطقه یا روستا می شود که در این صورت این مناطق در جذب اعتبارات عمرانی دولتی نیز در اولویت قرار می گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان نیز گفت: زکات یک عمل عبادی است که در دستور کار طلاب و مبلغان این استان قرار گرفته تا نقش مردم در جمع آوری زکات پررنگ دیده شود.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی افزود: مساجد استان کرمان مرکز فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و خدمات رسانی به محرومان هستند و نتیجه جمع آوری زکات برای کمک به محرومان همان منطقه صرف خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب های پرفیض قدر عنوان کرد: مراسم شب های قدر ماه مبارک رمضان در مساجد باشکوه و با با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با قدرت و به صورت فراگیر برگزار می شود، اما متولیان در فضاهای مسقف با ۲۰ درصد ظرفیت، مجاز به برگزاری مراسم قدر هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87544
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.