3500 زائر از کرمان به حج تمتع اعزام می‌شوند

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری در همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان افزود: اگر مسلمانان با وحدت و همبستگی از جامعه بشری شرک زدایی می کردند، اقتصاد و امنیت آنها بیش از پیش حاصل می شد.
وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی در برابر ما قد علم کرده است یادآور شد: در سال 97 دهها تیم تروریستی درصدد بر هم زدن آرامش مردم بودند.
وی ادامه داد: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، مردم و مسئولان، خیال خام دشمنان حاصل نشد و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران، در اجتماعات بزرگی مانند راهپیمایی اربعین حسینی (ع) که بالغ بر 2 میلیون نفر شرکت داشتند مشکل امنیتی نداشتیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان همچنین از زائران حج تمتع خواست در این سفر معنوی، نکات مربوط به مقابله با تروریسم و بیوتروریسم را همواره مد نظر قرار دهند.
وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده ‘من این خانه (کعبه) را بعد از آنکه شرک زدایی کردم و دشمن را فراری دادم، برای الفت، دوستی، برادری و همبستگی قرار دادم.’
بصیری از حج به عنوان پایگاه و مدرسه بزرگ توحیدی یاد و خاطرنشان کرد: اقداماتی که باید برای بهره مندی بیشتر از سفر معنوی حج تمتع انجام شود به بخش های حاکمیتی و زائران تقسیم می شود.
وی اظهار داشت: به فرموده امام علی (ع)، یک تشنگی معنوی در انسان ها وجود دارد که وقتی به خانه خداوند می رسند آن را برطرف می کنند و زائران حج، مانند کبوتران هستند که به خانه و آشیانه خود پناه می برند و این آشیانه هم جایگاه رزق و روزی معنوی آنها و هم جایگاهی برای پناه بردن است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27559
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.