خط انتقال آب در ۱۰ نقطۀ حساس شهر کرمان اجرا می‌شود

سرپرست شهرداری منطقه سه کرمان از لوله‌گذاری و اجرای خط انتقال آب برای رفع مشکل آب‌گرفتگی در ۱۰ نقطۀ حساس این منطقه خبر داد.

سرپرست شهرداری منطقه سه کرمان با بیان اینکه طی سالیان گذشته در زمان بارندگی شاهد آب‌گرفتگی در چند نقطه از محدودۀ منطقه سه بودیم، افزود: این نقاط شامل زیرِ پل الله‌دادی، محدوده میدان رسالت، خیابان نبوت و کمربندی غربی، کوچه صدیق، کوچه چهار شهید بهشتی، خیابان زمرد، کوچه هفت خیابان وحدت، کوچه فرهنگ و چهارراه الله‌آباد است.

وی ادامه داد: سال گذشته با نصب پمپ ثابت و علمک در برخی نقاط از جمله زیرِ پل الله‌دادی، موجب سرعت‌بخشیدن به جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی، افزایش امنیت و کاهش تعداد نیرو و تانکرهای موردنیاز در این بخش شد.

سرپرست شهرداری منطقه سه کرمان ادامه داد: در سال‌جاری تصمیم بر آن شد که با ایجاد مخزن جمع‌آوری آب، استقرار پمپ ثابت، لوله‌گذاری و انتقال خط آب، مشکل آب‌گرفتگی این نقاط رفع شود.

منظری‌توکلی با اشاره به خرید امتیاز برق ثابت برای نصب پمپ، بیان کرد: طی ماه‌های گذشته لوله‌گذاری به پایان رسیده و امکان انتقال آب از نقاط یادشده به نقاط موردنیاز از جمله جوی‌ها و رفیوژها فراهم شده است.

وی هدف از این اقدامات را حذف تانکر در زمان بارندگی، تسریع در جمع‌آوری آب‌های سطحی، کاهش هزینه و نیروها و رفاه حال و تردد آسان شهروندان بیان کرد و افزود: در تعدادی از نقاط یادشده، علمک و پمپ وجود دارد تا در صورت خرابی پمپ، برای جمع‌آوری آب‌ها از علمک استفاده شود.

سرپرست شهرداری منطقه سه خاطرنشان کرد: برای اطمینان هفتۀ آینده و قبل از آغاز بارندگی‌ها در کرمان، این خطوط فعال شده و آزمایش خواهد شد تا در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی سریعاً برطرف شود.

منظری‌توکلی با اشاره به تمهیدات این منطقه برای دفع آب‌های سطحی در زمان بارندگی یادآور شد: جوی‌ها و کانال‌ها لایروبی شده و تجهیزات و نیروهای انسانی مورد نیاز برای مقابله با بارندگی و آب‌گرفتگی شهر نیز پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57723
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.