مراقب تبلیغات مجازی باشید

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به کلاهبرداری از شهروندان ثبت نام کننده خرید یا قرعه کشی خودرو گفت: مراقب این‌گونه تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی انتشار می‌یابد، باشید و از واریز وجه به حساب این افراد بپرهیزید.

سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: مجرمان سایبری با ادعا به اینکه قدرت نفوذ در قرعه‌کشی خودرو‌ساز‌ها را دارند و می‌توانند بدون انجام هرگونه قرعه‌کشی، مشتری را برنده خودرو اعلام کنند، اقدام به دریافت دستمزد از مشتری برای ثبت نام اولیه در قرعه‌کشی خودرو می کنند و پس از ارسال وجه، پاسخگوی تماس افراد نیستند.

او در خصوص دیگر شگرد‌های این افراد افزود: این مجرمان سایبری گاهی با ارسال لینک برای پرداخت وجه بابت دستمزد تعیین شده، کاربران را به درگاه فیشینگ بانکی هدایت  و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

سرهنگ یادگار نژاد به شهروندان توصیه کرد: مراقب این‌گونه تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی انتشار می‌یابد، باشید و از واریز وجه به حساب این افراد یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی در این تبلیغات که افراد را به درگاه پرداخت بانکی فاقد اصالت هدایت می‌کنند، بپرهیزید.

یادگارنژاد تصریح کرد: در فرآیند قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خودرو امکان هیچ‌گونه اعمال تغییر و تاثیرگذاری  اشخاص وجود ندارد و این فرآیند به صورت کامل با نظارت نمایندگان نهاد‌های ناظر و قانونی برگزار می‌شود.

اوگفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59720
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.