نماز جمعه فردا در ۴ نقطه از استان برگزار نمی‌شود

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان با بیان اینکه نماز جمعه فردا در ۵۱ نقطه از استان کرمان اقامه می‌شود، ادامه داد:‌ نماز جمعه در شهر‌های کرمان، سیرجان، زرند و رفسنجان اقامه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمد جعفری، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: علی رغم اینکه وضعیت استان کرمان از لحاظ بیماری کرونا بهتر از هفته‌های قبل بوده است، اما به منظور همراهی با ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، نماز جمعه فردا ۱۹ دی ماه در ۴ پایگاه اقامه نخواهد شد، بلکه این فریضه الهی تنها در ۵۱ نقطه از استان کرمان برپا می‌شود.

او با اعلام اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، فردا در ۴ پایگاه اقامه نماز جمعه برگزار نمی‌شود، افزود: نماز جمعه در شهر‌های کرمان، سیرجان، زرند و رفسنجان که بحران کرونا حاد و نارنجی است، اقامه نخواهد شد.

حجت الاسلام جعفری گفت: به جز شهر‌های نام برده شده، نماز جمعه در سایر پایگاه‌های استان کرمان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بار‌ها از سوی وزارت بهداشت به عنوان نهاد برتر در همکاری با آن وزارتخانه و ستاد کرونا معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته و اولین نهاد در تعطیل کردن فعالیت‌ها و اجتماعات خود و آخرین آن‌ها در بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌ها بوده است.

حجت الاسلام جعفری از تمامی نمازگزاران مناطق اعلام شده خواست: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، ماسک بپوشند، مهر، سجاده و پلاستیک یک بار مصرف برای کفش به همراه داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را با افراد رعایت کنند.

او با تأکید بر اینکه نمازگزاران باید از دست دادن جداً خودداری کنند، بیان داشت: بانوان، چادر نماز شخصی همراه داشته باشند، تمامی نمازگزاران در منزل وضو بگیرند و افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، از آمدن به نماز جمعه اجتناب کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61818
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.