آخرین خبرها از استعفای شهردار رفسنجان | عظیمی زاده رفت و برگشت

شنیده‌ها حاکی از این است که محمدرضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان هفته گذشته استعفای خود را به شورای شهر تقدیم کرده و دلیل این استعفا مشکلات خانوادگی و دوری از خانواده ذکر شده است. اما شورای شهر رفسنجان با این استعفا مخالفت کرده و فعلا عظیمی زاده چند روزی است که به مرخصی کاری رفته است.

به گزارش شایورد، این در حالی است که عظیمی زاده ۸ روز پیش در اوج ثبت‌نام کاندیداهای مجلس یازدهم در شناسه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشته است:

با تشکر از همه عزیزانی که به بنده اظهار لطف کرده و حقیر را برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر دعوت نموده، باستحضار می رسانم با توجه به تعهد اینجانب به مردم شریف رفسنجان انشالله در دوره‌های بعد خدمتگزار خواهم بود.

با وجود اختلاف دیدگاه سیاسی شخصی شهردار با اکثریت شورای شهر، اعضای شورا از روز اول بدور از نگاه سیاسی بر اساس کارآمدی، تخصص و توانایی عظیمی زاده او را انتخاب و تا امروز از او حمایت کرده‌اند که نتیجه این نگاه غیرسیاسی شورا، کارآمدی ظرفیت‌های موجود در شهرداری و تحول در مسیر توسعه شهری بوده است.

گفتنی است عظیمی زاده زمانی که شهردار یزد هم بوده است، یک بار استعفا می‌دهد که شورای یزد با این استعفا مخالفت می‌کند و عظیمی زاده به عنوان شهردار یزد در سمت خود باقی می‌ماند. 

تکذیب روابط عمومی شهرداری رفسنجان

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان، نسبت به خبرهای انتشار خبرهای استعفای شهردار این شهر واکنش نشان داد.

آن‌طور که در وبسایت شهرداری رفسنجان آمده، ساجده دهقانی، مدیرروابط عمومی شهرداری رفسنجان عنوان کرد: با توجه به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استعفای شهردار و وجود اختلافات بین اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان و شهردار هیچکدام از اعضای شورا و شهردار به فرافکنی‌های فضای مجازی که مغرضانه هستند گوش نمی‌کنند و دست در دست هم برای رفع مشکلات شهر تلاش می‌کنند. وی بیان کرد: هنوز هیچ استعفایی در شورای اسلامی شهر ثبت و مطرح نگردیده است.

گفت‌وگوهای تلگرامی با شهردار

پس از انتشار اخبار استعفای عظیمی زاده، شهردار رفسنجان و تکذیب مسئولین، سخنگوی شورا و روابط عمومی شهرداری، عظیمی زاده در گفت‌وگو با کانال تلگرامی روراستی اظهار داشته: بنده استعفا دادم. استعفا ممکن است ثبت نشده باشد، به هرحال دستور ثبت می‌خواهد.

وی ادامه داد: قضیه سیاسی انصافا نداشتیم و هیچ‌کس فشار سیاسی به من نداشته است.

شهردار رفسنجان در ارتباط با دلیل استعفایش گفت: دلیل این موضوع خانوادگی است؛ من درگیر مسائل سیاسی نمی‌شوم.

عظیمی زاده در پاسخ به این سوال که اگر شورا استعفایتان را نپذیرفت چه اتفاقی می‌افتد؟ ادامه داد: اگر شورا نپذیرد، قانون هم اجازه رفتن نمی‌دهد و چاره‌ای نیست؛ الزام برای ماندن و کار کردن دارم‌ و اصراری بر استعفا ندارم. وقتی شورا می‌گوید باید بمانی می‌مانم و خانواده‌ام را توجیه می‌کنم.

شایورد نیوز هم در این‌باره با شهردار رفسنجان صحبت کرده و از قول عظیمی زاده نوشته: شنبه استعفایم را نوشتم و تقدیم شورای شهر کردم اما هنوز در صحن شورا مطرح و ثبت نشده است. حالا شورای شهر ۱۰ روز فرصت دارد تا استعفای بنده را بررسی کند.

عظیمی زاده خاطر نشان کرد: من کارمند دولت و تابع حکم قانون هستم و اگر شورای شهر با استعفایم مخالفت کند که باید حتما برگردم. به تصمیم شورا پایبند خواهم ماند و به مسئولیت خود باز خواهم گشت.

برگشت از استعفا

به گزارش شایورد نیوز، محمدرضا عظیمی زاده، شهردار رفسنجان در خصوص خبر استعفای خود مطرح کرد:

من منتخب شورای برآمده از رای شما مردم هستم و به عنوان نماینده مردم حکم دارم تا وقتی مردم بخواهند در خدمت آن‌ها باشم.

عظیمی زاده بیان کرد: با توجه به درخواست رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی و پیام‌های محبت‌آمیز شهروندان عزیز رفسنجان از تصمیم خود مبنی بر استعفا قبل از ثبت و مطرح شدن در شورا انصراف می‌دهم و با توجه به اينكه در مرخصی هستم از شنبه با حضور در شهرداری برای ساختن شهری آباد تلاش خواهيم كرد.

شهردار رفسنجان افزود: با حضور در شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری به پشتوانه شما شهروندان فهیم و قدرشناس برای ساختن رفسنجانی آباد قدرتمندتر از قبل تلاش می‌کنیم.

در پایان از ابراز احساسات و پیگیری هاي شورا و شهروندان عزیز رفسنجانی که همواره مایه دلگرمی این خادم خود بوده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38667
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.