در بحث ارائه طرح زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان


اختلاف نظر استانداری و سازمان محیط زیست استان کرمان

اداره محیط زیست استان کرمان و استانداری کرمان بر سر ارائه طرح زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان اختلاف نظر دارند. اداره محیط زیست از لزوم ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی سخن می گوید و استانداری کرمان معتقد است این طرح مصوبه هیات وزیران است و به هیچ استعلامی نیاز ندارد.

کرمان نو/ روز گذشته جلسه ای تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید جنوب کرمان برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی جنوب کرمان بررسی شد.

یکی از موارد مطرح شده در این جلسه منطقه ویژه اقتصادی جازموریان بود. نظری معاون فنی اداره کل محیط زیست استان در خصوص این طرح گفته بود: «منطقه ویژه اقتصادی جازموریان از نظر زیست محیطی بررسی نشده و هیچ پرونده ای در رابطه با این طرح در محیط زیست وجود ندارد.»  دهقان معاونت اقتصادی استاندار در جواب این موضوع گفت: «مجوز این طرح توسط هیئت وزیران تصویب شده و نیازی به استعلام هیچ سازمانی ندارد .»

در این خصوص نجمه نظری معاون فنی اداره محیط زیست استان کرمان به کرمان نو  می گوید: «بر اساس قانون تمام مناطق ویژه اقتصادی باید طرح ارزیابی زیست محیطی داشته باشند.»

نظری معتقد است: «کلیات این طرح در هیات وزیران موافقت شده  ولی وقتی مکان‌یابی آن مشخص می شود باید طرح ارزیابی زیست محیطی ارائه شود که آیا این طرح با ضوابط زیست محیطی، مسائل اجتماعی و اقتصادی همخوانی دارد یا خیر.»

نظری می گوید:«ما از مسوولان این طرح خواستیم که طرح ارزیابی مسائل زیست محیطی را  ارائه دهند که تاکنون طرحی به سازمان محیط‌زیست ارائه نشده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35051
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.