استاندار: شرکت‌های گل‌گهر، گهر زمین و مس هلدینگ‌های غیر تخصصی ایجاد کنند

استاندار کرمان در راستای مسئولیت‌ اجتماعی شرکت‌های بزرگ پیشنهاد داد سه شرکت گل‌گهر، گهرزمین و مس نسبت به تاسیس هلدینگ‌های غیر تخصصی از جمله گردشگری اقدام کنند.

دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال جاری به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد.

بیش از ۵۳ هزار تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۰ است. «رودری» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌گوید: از این تعداد تا‌کنون ۲۸۹۲ اشتغال تا کنون ثبت شده است. او تاکید دارد دستگاه‌ها هر چه زود تر تعهد خود را انجام دهند. 

آن طور که «جعفر رودری» می‌گوید: از این تعداد ۵۲ درصد صنعت و معدن، ۳۳ درصد خدمات و کشاورزی ۱۵ درصد است. کرمان، سیرجان، رفسنجان جیرفت و بم پنج شهرستان اول و کوهبنان ارزوئیه و نرماشیر در سه رده آخر هستند.

استاندار:‌ سه هلدینگ گردشگری در استان تشکیل شود

«علی زینی‌وند» استاندار کرمان در این جلسه گفت: تعهد اشتغال استان خوب شده اما همچنان ظرفیت بیشتر از این‌ها است.

زینی‌وند تاکید کرد: با کاهش شغل در زمینه کشاورزی موافق نیستیم، کشاورزی باید مکانیزه شود.

او ادامه داد: سهمی که برای دستگاه‌ها تعیین شده با جدیت دنبال شود؛ کمیته‌ای به عنوان رصد تشکیل و روند ایجاد اشتغال را به تناسب ماه‌های سال رصد و ارایه کند.

در این جلسه مصوب شد شرکت‌های گل‌گهر، گهر زمین و مس نسبت به تاسیس هلدینگ‌های غیر تخصصی از جمله گردشگری اقدام کنند.

استاندار عنوان کرد: شرکت‌های بزرگ به خیلی از ظرفیت‌های نهفته استان ورود نکرده‌اند؛ باید این سه هلدینگ گردشگری جدی در استان تشکیل شود.

سهم پایین استان در پرداخت تسهیلات کرونایی

بنابر گزارش اداره کار استان کرمان در این جلسه، ۵۳۵ میلیارد تومان اعتبار باید در حوزه تسهیلات کرونا پرداخت می‌شد؛ از این مقدار تنها ۲۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

بیشترین میزان تسهیلات مربوط به شهر کرمان بوده و در این بین سهم ریگان، فهرج و فاریاب صفر بوده است.

«مهرابی»سرپرست معاونت اقتصادی استانداری می‌گوید عدم اطلاع رسانی، سخت گیر بودن بانک‌ها و پایین بودن مبلغ تسهیلات از دلایل کم بودن این میزان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73271
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.