انتقاد به نحوه تصویب قوانین در شورای شهر کرمان

عالم زاده، شهردار کرمان در خصوص نحوه تصویب و ابلاغ قوانین در شورای شهر کرمان خطاب به اعضای شورای شهر کرمان گفت: «در بحث هایی که شورا مسوول تصویب قوانین آن است مانند عوارض و تخفیفات، مردم دچار سردرگمی هستند و اگر شورا می‌خواهد در خصوص این چنین موضوعاتی قوانینی وضع کند، ظرف یک هفته آن را به سرانجام برساند و مردم را سرکار نگذارد.»

کرمان نو/نشست عمومی شورای شهر درحالی برگزار شد که مهم‌ترین بحث مطرح شده در این نشست مباحث مخصوص به نحوه تعیین عوارض پروانه ساختمانی  و وضعیت جمع آوری آب های سطحی شهر کرمان بود.

خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری صحبت خود را به نحوه تعیین عوارض پروانه ساختمانی اختصاص داد. به گفته وی طی استعلام گرفته شده از شورای عالی استان ها از دفترچه کارشناسی املاک که توسط شهرداری کرمان تهیه شده، نمی‌توان به عنوان مبنای نحوه محاسبه عوارض پروانه یاد کرد.

او پیشنهاد داد که اعضای شورا مصوبه قبلی خود را لغو و استفاده از دفترچه ارزش معاملاتی املاک که توسط اداره دارایی تهیه شده را جایگزین کنند.

این صحبت خدادادی با واکنش متفاوت شهردار کرمان روبرو شد.شهردار کرمان در خصوص این صحبت خدادادی گفت: وقتی که چنین قوانینی در حال بروز رسانی اند، مردم مردد هستند که اقداماتی مانند پروانه گرفتن یا تفکیک و… را انجام بدهند یا نه؟ و  با  تغییر ناگهانی مصوبات قبلی به سردرگمی ها دامن می زنیم و مردم را سرکار می گذاریم.

پول نداریم

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست عمومی شورای شهر کرمان جمع آوری آب های سطحی شهر کرمان بود.صحبتی که کامیاب با گلایه از شهردار کرمان خواست که به این موضوع توجه بیشتری شود و شهردار کرمان هم جیب خالی شهرداری را بهانه ای برای انجام ندادن کار در این زمینه دانست.

به گفته کامیاب عضو شورای شهر کرمان طبق گزارشی که شهرداری ارائه کرده در محدوده شهرداری منطقه یک، اقداماتی از جمله نصب پمپ در بلوار شهدای خانوک و لوله‌گذاری در مسیری به‌طول ۷۰۰ متر در این بلوار صورت گرفته که عمده‌ترین کار انجام شده است.

این عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: آنچه شهرداری گزارش داده کارهای معمول و روتین در همه‌ی شهرداری‌هاست.

وی سپس اظهار کرد: «ما در کمیسیون عمران از شهرداری خواستیم تا طرحی ارائه کند تا مشخص شود برای جمع‌آوری آب‌های سطحی چه برنامه‌ای دارند؟ که در این زمینه طرحی ارائه شد که آن را در قالب فاز دوم اقدامات لحاظ می‌کنم؛ در این طرح، احداث کانال بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای ـ میدان بیرم‌آباد به طول هشت هزار متر برنامه ریزی شده که هزار و ۴۰ متر آن اجرا شده است. حالا سوال این است که مابقی این پروژه، به کجا رسیده است؟»

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرمان اظهار کرد: فاز سوم این اقدامات که پیشنهاد اصلی ما در کمیسیون عمران هم بود، این است که شهرداری یک مشاور بگیرد تا معضل آب‌های سطحی شهر کرمان که حدود 20 سال حل نشده را مطالعه کند و راهکار بدهد.

عالم زاده شهردار کرمان در خصوص صحبت های کامیاب گفت: ما ۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم آن هم فقط برای این‌که 2 ، سه کانال احداث کنیم! امسال ماهانه سه میلیارد تومان نقدی باید به قرارگاه خاتم می‌پرداختیم که تا پایان سال کل آن، ۳۶ میلیارد می‌شود؛ با این وضعیت چه باید بکنیم؟ می‌توان پروژه‌های در حال انجام را تعطیل کرد؟

شهردار کرمان در ادامه گفت: «در این شرایط، بالاخره شهرداری به‌ناچار، از انجام یک‌سری از کارها باز می‌ماند و یکی از نتایج آن، همین معضل آب‌های سطحی است و ما نه می‌توانیم در بودجه به آن بپردازیم و نه می‌توانیم از دولت پول بگیریم». وی اضافه کرد: «امسال، آن هم به لطف معاون عمرانی استاندار سه میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران به شهرداری اختصاص یافته؛ با این پول چند متر کانال می‌توان احداث کرد؟»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37894
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.