بستری ۲۵ بیمار بدحال در بیمارستان افضلی پور کرمان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از حضور ۲۵ بیمار بدحال در بیمارستان افضلی پور خبر داد و گفت: این بیماران به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

مرتضی هاشمیان در خصوص وضعیت بیمارستان‌های کرمان بیان داشت: طی پنج ماه گذشته که استان کرمان درگیر بیماری کووید ۱۹ بوده بیمارستان‌ها وضعیت‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اند که از اول تیر ماه وضعیت خوبی را در استان شاهد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه از اول تیرماه شاهد افزایش قابل توجه بیماران کرونایی هستیم، افزود: در پیک اول این بیماری (اسفند سال گذشته و فروردین سال‌جاری) در استان کرمان مشکل خاصی ایجاد نشد و وضعیت بیماران قابل مدیریت بود اما از حدود یک ماه پیش تعداد بیماران ما به شدت افزایش یافته و تقریباً تمام بیمارستان‌های ما را درگیر کرده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود ۱۲ مرکز بیمارستانی دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی و ۱۱ مرکز غیر دانشگاهی داریم که بیمارستان افضلی‌پور و بیمارستان پیامبر اعظم (ص) معین اصلی در بخش کرونا در کرمان هستند.

وجود ۷۰۰ بیمار بستری مشکوک و مبتلا به کرونا در کرمان

هاشمیان تصریح کرد: تعداد تخت‌های اشغال شده در این دو مرکز طی یک ماه اخیر چندین برابر شده ضمن اینکه تمامی بیمارستان‌های دیگر هم درگیر این موضوع شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان کرمان پنج دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند که در حال حاضر بیش از ۷۰۰ مورد بستری بیمار مشکوک و ابتلای قطعی به کرونا داریم که در پنج ماه گذشته بی سابقه بوده است و متاسفانه ۲۵ بیمار در بیمارستان افضلی پور متصل به دستگاه تنفسی با حال بسیار وخیمی وجود دارند.

هاشمیان یادآور شد: هر زمان که تعداد بیماران بدحال و وخیم افزایش پیدا می‌کند متأسفانه تعداد مرگ و میر هم بالا می‌رود که جای نگرانی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52959
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.