شهردار کرمان در دیدار با نخبگان دانشگاهی وعده داد:


تا پاسان سال محقق می‌شود| شهرداری تمام‌الکترونیک در شهرداری منطقه یک

شهردار کرمان در دیدار با نخبگان دانشگاهی، از تعریف ۴۰ پروژه بزرگ در شهر کرمان و احتمال رونمایی از شهرداری تمام‌الکترونیک در شهرداری منطقه یک تا پایان سال خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کِرنا، سعید شعرباف، در دیدار با اعضای هیأت علمی و نخبگان معماری و شهرسازی دانشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در دفتر شهردار برگزار شد، ضمن تشکر از حضور نخبگان در این جلسه، به برگزاری جلسات متعدد با اساتید دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای حضور اساتید محدودیتی قائل نیستم و بدون تعارفات از شنیدن نظرات مختلف و انتقادات استقبال می‌کنم.

وی طبق گزارش واحد بازرسی شهرداری کرمان، با اعلام ۱۵ عنوان مهم، موارد  مطرح‌شده از زاویه نگاه مردم را  تشریح کرد و افزود: اعتقاد دارم که  شهردار باید خود را موظف به شنیدن و دریافت نظرات مردم بداند.

شهردار کرمان، مشکلات مطرح‌شده ازسوی  مردم و مطالبات آنان از دیدگاه تحول در شهر را نبود سطل زباله ، وجود سگ‌‌های بلاصاحب، آسفالت معابر، آب، آب‌گرفتگی معابر، ترافیک (اتوبوس‌شهری)، درختان و فضای سبز، مراجعات عجیب برای پروانه ساختمانی و طول‌کشیدن صدور آن، حاشیه‌نشینی، سرقت، تأمین نشدن برق و روشنایی کافی، آرامستان، حیات اجتماعی مرده در شهر، ورودی‌ها، املاک معطل مانده در تعریض خیابان‌ها و تأمین سرویس بهداشتی کافی دانست.

وی با بیان اینکه در هر کدام از موارد مطرح‌شده، وضعیت بحرانی است، ادامه داد: هرچند ممکن است در شهرهای دیگر  نیز این مشکلات وجود داشته باشد، اما در کرمان وضعیت  حاد است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

شهردار کرمان: اعتقاد ندارم شهردار موفق باید سازنده پروژه‌های بزرگ باشد

شعرباف، با اولویت برطرف‌شدن مشکلات خُرد، بیان کرد: اعتقاد ندارم که شهردار موفق باید سازنده پروژه‌های بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه این ادارک جامعه است، افزود: فشاری که از بیرون برای ایجاد سازه‌های بزرگ وارد می‌شود، هرچند توقعات عمومی از مدیریت شهری را برآورده می‌کند؛ اما باعث می‌شود که مسایل کوچکتر باقی بماند.

شعرباف، تصریح کرد: کاری اگر قرار است انجام شود، در راستای پروژه‌های کوچک و خُرد خواهد بود؛ زیرا این نگاه شهرداری‌های مدرن است.

وی ادامه داد:  مربوط‌کردن همه مشکلات به جریان منابع مالی کاری غلط است، اما در هر صورت منابع باید تأمین و در پروژه‌ها وارد شود.

کمبود نقدینگی عامل بر زمین ماندن پروژه شهید تجلی

 

شعرباف، شهردارشدن در کرمان را کاری پیچیده دانست و ادامه داد: شهردار نباید دغدغه آخر ماه برای پرداخت حقوق داشته باشد.

وی درخصوص پروژه‌های باقی‌مانده ازجمله  پیاده‌راه «شهید تجلی» گفت: باید در موعد مقرر کار جمع می‌شد، اما پیمانکار به‌دلیل کمبود نقدینگی کار را رها کرده است؛ بنابراین، محدودیت‌ها و پیچیدگی‌هایی در عمل وجود درد که سرعت کار را کم می‌کند.

شهردار کرمان،با بیان اینکه آنچه می‌خواهیم در شهر انجام دهیم، دقیق و روشن است، اما به لحاظ تأمین منابع باید برای آن راه‌حل پیدا کنیم، بیان کرد: قصد داریم پروژه‌ها را در مقیاس محله‌ای پیش ببریم؛ بنابراین، نیاز است نخبگان دانشگاهی برای بعضی از پروژه‌ها از طراحی تا اجرا با شهرداری همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه کارهای دانشگاهی پژوهش‌محور می‌تواند به شهرداری کمک کند، تأکید کرد: در راستای پیشبرد پروژه‌های کوچک، از واسپاری‌هایی در مقیاس کوچک  با تیم‌های طراحی و اجرا به‌صورت زمان‌دار و محدود استقبال می کنیم.

شعرباف در ادامه صحبت‌های خود، از تعریف ۴۰ پروژه بزرگ در شهر کرمان و احتمال رونمایی از شهرداری تمام‌الکترونیک در شهرداری منطقه یک تا پایان سال خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97342
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.