معاون درمان علوم پزشکی کرمان: عمر مفید «تیوب» دستگاه تمام شده و به‌زودی اصلاح می‌شود


رنج مضاعف بیماران بیمارستان شفا از نبود «سی‌تی‌ اسکن»

بیماران بیمارستان شفا کرمان مدتی است که از نبود «سی‌تی‌ اسکن» در این بیمارستان رنج می‌برند؛ معاون درمان علوم پزشکی کرمان می‌گوید: یکی از تجهیزات دستگاه مشکل دارد و اصلاح آن زمان بر شده است.

در روزهای گذشته برخی مخاطبان «کرمان‌نو» از نبود خدمات سی‌تی اسکن در بیمارستان‌ شفای کرمان خبر دادند. آن‌ها علت این موضوع را خرابی دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان عنوان کردند. آن طور که مخاطبان می‌گویند حداقل بیش از یک هفته این مشکل وجود دارد.

بیمارستان شفا بیمارانی که نیاز به سی‌تی اسکن دارند را به بیمارستان‌های دیگری مانند بیمارستان باهنر می‌فرستد. این ماجرا مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد کرده؛ چند بیمار که هر کدام یک همراه دارند با یک آمبولانس به بیمارستان‌های دیگر فرستاده می‌شوند که دلیل آن نیز کمبود آمبولانس است.

بعد از انجام سی‌تی اسکن نیز باید کار همه بیماران تمام شود تا به بیمارستان شفا برگردند. این پروسه زمان بر باعث معطلی بیماران شده و آن‌ها با توجه به شرایط کرونا از این موضوع گلایه دارند.

معاون درمان علوم پزشکی کرمان: دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان شفا ۱۵ سال در حال کار است

دکتر مرتضی هاشمیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید: عمر مفید «تیوب» (لولهٔ تولیدکنندهٔ اشعه ایکس) دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان شفا تمام شده و دنبال جایگزین کردن آن هستیم؛ در همین هفته تیوب دستگاه اصلاح می‌شود.

او با بیان این که مشکل اصلی اعتباری نیست می‌گوید: همیشه مشکل اعتبار را می‌توان ذکر کرد اما در بیمارستان شفا مشکل اصلی اعتبار نیست و هماهنگی برای تهیه تیوب و آمدن نمایندگی برای تعویض زمان‌بر شده است.

دکتر هاشمیان می‌گوید: دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان شفا حدود ۱۵ سال در حال کار است و به دنبال جایگزین کردن آن هستیم.

معاون درمان علوم پزشکی کرمان وضعیت دستگاه‌های سی‌تی‌ اسکن علوم پزشکی کرمان را خوب ارزیابی می‌کند: «سی‌تی وسیله تصویر برداری است که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان وضعیت ما بد نیست و مشکلی از جهت نبود سی‌تی اسکن نداریم؛ آخرین دستگاه‌ سی‌تی اسکن نیز در بردسیر نصب و مورد استفاده قرار گرفت.»

او در خصوص جا به جایی چند بیمار با یک آمبولانس برای انجام سی‌تی در بیمارستان‌های دیگر گفت: «وقتی امکانی در یک بیمارستان وجود نداشته باشد از زنجیره تامین و ارجاع استفاده می‌شود؛ این که چند بیمار با هم فرستاده می‌شوند مورد قبول نیست و باید حقوق بیمار رعایت شود و حتما تذکر داده می‌شود.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81544
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.