نمایندگان محترم استان کرمان هم بخوانند


شرکت ملی مس و پروژه «کرمانی‌ستیزی»

پروژه حذف کرمانی‌ها از شرکت ملی صنایع مس ایران از کجا آب می‌خورد؟ چه کسانی در داخل و خارج استان به دنبال آن هستند؟ چرا برخی خود را به خواب خرگوشی زده‌اند؟ استاندار کرمان می‌تواند فارغ از جریان‌های مختلف سیاسی این صنعت بزرگ کشور را از دست باندهای سیاسی نجات دهد یا تسلیم بازی بازیگران پشت پرده می‌شود.

اول. آنچه این روزها در ساختمان نه‌چندان مرتفع نبش کوچه بیستم خیابان ولی‌عصر(عج) تهران می‌گذرد، حکایت از آن دارد که پروژه‌ای با هدف «حذف کرمانی‌ها» از «شرکت ملی صنایع مس ایران» در دستور کار است؛ آن‌هم درحالی‌که نمایندگان استان بزرگ کرمان در خواب غفلت به سر می‌برند. برخی از بزرگوارانِ تازه به مس رسیده که در دفتر تهرانِ شرکت نشسته‌اند، انگار نمی‌دانند که صنعت مس ایران، پنجاه سال پیش، از کجای این خاک پاک، پاگرفت و گویا از یاد برده‌اند که بخش عمده عظمت این صنعت، به برکت معادن استان کرمان است.
دوم. پس از آنکه از یک‌سو اتحاد نمایندگان آذری‌زبان و از دیگرسو مخالفت برخی از نمایندگان استان کرمان، مزید بر علت شد تا یک غیرکرمانیِ آذری -به‌رغم حواشی‌اش- بالاخره بر مسند مدیرعاملیِ شرکت ملی صنایع مس ایران بنشیند، انتصاب‌های علی رستمی در هفته‌های اخیر نشان از آن دارد که برای سپردن معاونت‌های این شرکت یا مدیریت شرکت‌های اقماری‌اش به متخصصان کرمانی، اراده‌ای در ستاد این شرکت وجود ندارد. این اتفاقات در شرایطی در حال رخ دادن است که نه از سوی نمایندگان استان کرمان در مجلس، صدایی به گوش می‌رسد و نه از سمت استاندار کرمان که همه موظفند برای احقاق حق مردم نجیب این استان بکوشند.

سوم. این جمله مشهور که: «اختلاف بینداز و حکومت کن!»، شیوه‌ای است که برادران آذری در شرکت ملی مس برای پیش بردن اهداف خود به آن متوسل شده‌اند. در پروژه «کرمانی‌ستیزی» مدیرعامل شرکت مس، به نظر می‌رسد تیم جناب رستمی با متوسل شدن به برخی جریان‌های سیاسی داخل استان، آب را گل‌آلود کرده‌اند تا بتوانند ماهی‌های دلخواه را گرفته و پروژه مذکور را از سطح ستاد شرکت ملی مس به مجتمع‌های تولیدی هم بکشانند؛ مخصوصاً وقتی که برخی نمایندگان کرمان، خودشان هم شریک این قافله باشند و با پشت‌پا زدن به منافع شهر و استان و مردم هم‌استانی‌شان، با چنین پروژه ناجوانمردانه‌ای همراهی کنند. برخی که بستگان نسبی و سببی‌‌شان پرونده‌های گشاده و گشوده اقتصادی در شرکت ملی مس دارند، ضمن حمایت از پروژه مذکور در تهران، حالا در استان کرمان به جریان‌هایی پر و بال می‌دهند که سودای پریدن به هر قیمتی دارند، آن‌هم در هوای قدرت‌طلبی‌های جناحی و منفعت‌جویی‌های شخصی.

چهارم. امیدواریم استاندار کرمان و نمایندگان استان در مجلس، در برابر پروژه کرمانی‌ستیزی بایستند و فارغ از دعواهای سیاسی و… برای اعتلا و پیشرفت استان‌شان همراه و همدل شوند و در زمین بازی غیر گرفتار نمانند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91459
1 نظر
  1. رستمی می گوید

    افرین بر شما که مسایل را دقیق رصد میکنید و نسبت به انها عکس العمل نشان میدهید . متاسفانه تقریبا 95 درصد نشریات و پایگاههای خبری کرمان کلا ” تو باغ ” چنین چالش هایی نیستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.