ضرورت استقرار تیمی از پزشکان متخصص در جنوب کرمان برای مقابله با کرونا

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج در مجلس خواستار استقرار تیمی از پزشکان متخصص برای مقابله با کرونا در این منطقه شد.

به گزارش «کرمان نو» منصور شکرالهی با اشاره به اینکه جنوب کرمان در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار دارد گفت:رفع این مشکل نیازمند اقدام سریع وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی است.

شکرالهی افزود: شیوع ویروس کرونا وضعیت وخیمی را در جنوب استان کرمان ایجاد کرده، تا جایی که به وضعیت قرمز رسیده است.

وی اضافه کرد: از وزیر بهداشت درخواست می‌کنیم تیمی متشکل از پزشکان متخصص را در این منطقه مستقر کند.

مردم جنوب کرمان قربانی همجواری با استان‌های درگیر با ویروس کرونا شده‌اند

وی با اشاره به دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا در جنوب استان کرمان، ادامه داد: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم از یک سو و هم مرز بودن کرمان با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان که با مشکل شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه هستند از سوی دیگر باعث بروز این مشکل در این استان شده است.

ستاد ملی کرونا باید دست مسوولان استانی را باز بگذارد

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه کنترل ویروس کرونا در جنوب استان کرمان با آن مواجه هستیم، کمبود تجهیزات لازم در مراکز درمانی این منطقه است، بنابراین استقرار تیمی از پزشکان متخصص در این مراکز می‌تواند به رفع بخش گسترده‌ای از مشکلات حوزه درمانی این استان منتهی شود.

شکرالهی تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا نیز باید دستورات لازم برای باز گذاشتن دست مسوولان استانی در جهت اعمال محدودیت‌های لازم در شرایط بحرانی در این منطقه را صادر کند، چرا که سطح تردد از سمت استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به کرمان بسیار گسترده بوده و همین عامل باعث عدم موفقیت در کنترل شیوع کرونا در این استان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51562
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.