ماجرای جارو کردن مردم نرماشیر به جای پاکبانان چه بود؟

با پخش یک ویدئو از صداو سیمای مرکز کرمان،با موضوعیت حرکت خودجوش جوانان نرماشیری برای نظافت از شهر، شایعاتی به وجود آمد مبنی بر این که پاکبانان نرماشیری مرخصی دریافت نمی‌کنند و مردم به جای آن ها یک شب تا صبح کار کرده‌اند.

نرماشیر این روزها در شبکه های مجازی غوغا به پا کرده است. در چند روز گذشته ویدئویی از صدا و سیمای مرکز استان کرمان پخش شد مبنی بر این که جوانان نرماشیری به صورت خودجوش اقدام به جارو کردن سطح شهر خود کرده‌اند، بعضی از این افراد با لباس مخصوص پاکبان و بعضی هم با لباس معمولی مشغول به این کار بوده‌اند.

در ادامه این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شد و در توضیح آن عینا نوشته شده بود:« مردم نرماشیر یک شب تا صبح به جای پاکبان‌ها شهر را تمیز کردند تا آن‌ها هم بتوانند کنار خانواده خود باشند، اگر این کار را خارجی‌ها انجام می دادند، همه جا حرفش را میزدند، ولی اینجا همه از کنارش رد می‌شوند.»

حتی در بعضی از کانال ها شایعاتی دیده می‌شد مبنی بر این که مردم، به دلیل مرخصی نداشتن پاکبانان به کمک آن‌ها رفته‌اند.

پاسخ شهرداری

برای روشن شدن ماجرا به سراغ شهردار نرماشیر رفتیم، تا ببینیم که چه اتفاقی افتاده؟ آیا پاکبان‌های شهر اجازه مرخصی رفتن، نداشتند و یا اصلا چرا مردم اقدام به چنین کاری کردند؟

«مهدی قائمی» در این خصوص به ما توضیح داد: «این فیلم از حرکت خودجوش و نمادین هیات «غدیر» در شب جشن عید غدیر بوده که با کمک شهرداری در راستای فرهنگ سازی نظافت معابر شهری انجام شده  است. در این مراسم حتی یعضی از اعضای ستاد نماز جمعه هم حضور داشتند و فقط دو نفر از مردم عادی در این جمع بودند، باقی هم از پرسنل و کارگران شهرداری بودند که لباس پاکبانان را پوشیده‌ بودند.»

همچنین شهردار نرماشیر ادامه داد:« اخباری که درباره مرخصی ندادن کارگر و یا کارگران شهرداری منتشر شده، دروغ است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33740
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.