محموله جدید واکسن به کرمان رسید| مدیریت واکسیناسیون دانشجویان با دانشگاه‌ها است

به گفته دکتر شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان محموله جدید واکسن به استان رسیده و در حال تزریق است.

آن طور که دکتر شفیعی می‌گوید ورود این محموله طی ۲ مرحله است که به دلیل زیاد بودن، بخشی از آن وارد استان شده و بخشی دیگر فردا به استان می‌رسد؛ به همین دلیل آمار کلی محموله جدید به زودی مشخص می‌شود.

او ادامه داد: واکسن‌های جدیدی که امروز رسیده از نوع سینوفارم است، بخشی که ۲ روز قبل داده شد نیز آستزانکا بود که توزیع شده و در حال تزریق است.

شفیعی در خصوص این که پیش از این برای نوبت اول تنها واکسن برکت تزریق می‌شد گفت: در حال حاضر از هر سه نوع واکسن برکت، سینوفارم و آسترازنکا برای نوبت اول وجود دارد؛ و ظرفیتی مازادی که از نوبت دوم واکسن‌ها موجود است برای نوبت اول استفاده می‌شود.

او در خصوص قول وزیر بهداشت مبنی بر تخصیص بیشتر واکسن بر اساس تزریق استان‌ها گفت: تلاش ما این است اگر قول وزیر عملی شده و واکسن تخصیص داده شود واکسنی که می‌رسد را بلافاصله تزریق کنیم تا جای آن واکسن جدید بگیریم.

او تاکید کرد: در استان بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دز توانایی تزریق داریم.

دانشجویان فعلا نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان گفت: در دانشجویان ۲ گروه وجود دارد؛ دانشجویان وابسته به وزارت علوم اعم از دانشگاه‌های ملی، پیام نور و غیرانتفاعی و دسته دوم دانشجویان دانشگاه آزاد.

او ادامه داد: برای دانشگاه آزاد در شهر کرمان طبق برنامه ریزی انجام شده، ظرفیت تزریق در این دانشگاه وجود دارد و پایگاهی نیز در آن ایجاد شده است.

دکتر شفیعی اولویت تزریق را با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بعد از آن ارشد و کارشناسی اعلام کرد و گفت: مدیریت تزریق واکسن با خود دانشگاه‌ها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در مورد نحوه ثبت نام دانشجویان گفت: سامانه فعلی ثبت نام برای گروه‌های سنی و برخی گروه‌ مشاغل است؛ ثبت نام دانشجویان خارج از این سامانه بوده و از طریق تهیه لیست و فراخوان خود دانشگاه‌ها و با ارائه کارت دانشجویی انجام می‌شود.

شفیعی افزود: فعلا ساز و کار است؛ مگر این که وزارت خانه ساز و کاری را پیش بینی کرده و از دانشگاه‌ها لیست بگیرد.

او در مورد دانشگاه باهنر نیز گفت: قرار است فضایی در این دانشگاه ایجاد شود، بعد از مهیا شدن زیرساخت‌ها فراخوان انجام و واکسیناسیون ‌آغاز می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: در این هفته روند واکسیناسیون همه دانشگاه‌ها در کرمان آغاز می‌شود.

تامین نیروی مراکز اضطراری با خود مرکز است

دکتر شفیعی در مورد تامین نیرو در مراکز تزریق گفت: نیروهای حوزه علوم پزشکی در فعالیت‌های مرتبط با کووید درگیر بوده و نیروی مازادی ندارد؛ برای مراکز اضطراری خود متولیان باید با فراخوان نیروها را تامین کنند.

او ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون دانشجویان، دانشگاه آزاد مشکل نیرو ندارد، دانشگاه باهنر نیزبا صحبت‌هایی که انجام شده بعید است مشکلی برای تزریق داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76172
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.