رییس کل دادگستری استان کرمان:


مصالحه در پرونده‌های قضایی به ۵۰ درصد برسد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:با همکاری قضات میزان مصالحه در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد .

به گزارش کرماننو، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای قضایی استان کرمان در محل شورا‌های حل اختلاف استان با اشاره به این مطلب که اولویت اول این شوراها، توسعه صلح وسازش است، گفت: پس از تثبیت شورا‌های حل اختلاف نام این نهاد به معاونت توسعه حل اختلاف تغییر یافت که بیانگر آن است که باید در جهت تقویت صلح و سازش کار کنیم.

او بر توجه قضات برای ارجاع پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف به منظور ایجاد صلح و سازش تاکید کرد و گفت: اعضای شورا‌های حل اختلاف نیز باید تمام همت خود را برای تحقق سازش در این پرونده‌ها به کار گیرند.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: باید ظرفیت صلح یاران و داوری برای توسعه صلح و سازش هر چه بیشتر به کار گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارکرد: فعال‌ترین شورا‌های حل اختلاف باید در زندان‌های باشند تا پرونده‌ها را بررسی کرده و دانش و تخصص خود برای توسعه مصالحه در پرونده‌ها استفاده کنند.

او بیان کرد: در سازمان‌هایی که امکان استفاده از شورا‌های حل اختلاف وجود دارد، باید از این ظرفیت استفاده لازم صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بیستمین سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف را گرامی داشت و ادامه داد: خدمات ارائه شده از سوی شورا‌های حل اختلاف بر هیچ فردی پوشیده نیست و هیچ فردی در کشور درباره لزوم وجود این نهاد مخالفتی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به نگاه موسع آیت الله شاهرودی، ریاست وقت قوه قضاییه به شورا‌های حل اختلاف، عنوان کرد: اصلاحیه‌هایی برا قانون شورای جل اختلاف پیش بینی شده است که امیدواریم قانون مصوب شده و فصل الخطاب موارد موجود باشد.

او با تاکید بر این مطلب که باید یک مرجع قانونی برای صلح و سازش در کشور وجود داشته باشد، گفت: مردم همواه برای حل اختلافات به روحانیون علما و حکمین مراجعه مس کردند و شورا‌های حل اختلاف این کار را به صورت قانونمند و سازماندهی شده پیگیری کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین بر استقرار واحد‌های پزشکی قانونی، ثبت اسناد و املاک و تعزیرات در شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان‌های جنوبی که با مشکل مواجه هستند، تاکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98369
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.