بررسی حواشی یک مجادله مجازی 


معاون فرهنگی شهردار: هیچ درخواست مکتوبی برای گفت‌و‌گو نداشتیم

درخواست گفت‌و‌گوی زنده با شهردار و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا پیرامون برنامه‌های فرهنگی توسط تعدادی از هنرمندان کرمانی در فضای مجازی که از صحفه اینستاگرام صمد قربان نژاد آغاز شد، حواشی به دنبال داشت؛ معاون فرهنگی شهردار در واکنش به این ماجرا می‌گوید: درخواست مکتوبی برای گفت‌وگو در بخش فرهنگ و هنر به شهردار نرسیده است.

انتشار یک استوری از طرف «صمد قربان نژاد» بازیگر و مجری صحنه و تلویزیون در اینستاگرام و درخواست گفت و گوی زنده با شهردار و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص سیاست‌های فرهنگی شورای جدید، حواشی به دنبال داشت.

قربان نژاد در این استوری خطاب به سعید شعرباف شهردار کرمان و عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی شورا نوشت: «با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در دوره جدید مدیریت شهری تا این لحظه در حد بازدیدها و فعالیت‌های نمایشی گونه بوده و تاکنون هیچ برنامه استراتژیک و عملیاتی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری این دوره اعلام نشده، به عنوان یک عضو از جامعه هنری و شهروند فعال و تحصیلکرده حوزه فرهنگ که سابقه بیش از پانزده سال در طراحی مشاوره و اجرای رویدادهای مهم فرهنگی و هنری مهم را دارا می‌باشد از شما دو بزرگوار درخواست گفت‌وگو پیرامون موارد مطرح شده در قالب لایو اینستاگرامی را دارم.»

او در گفت و گو با «کرمان‌‌نو» می‌گوید: با توجه به این که هم خانم کردستانی و آقای شعرباف در فضای مجازی فعال هستند؛ این درخواست را کردم که با استفاده از همین بستر گفت و گویی در زمینه مسائل فرهنگی داشته باشیم.

این هنرمند با اشاره به این که وقتی کسی مسئولیتی در حد شهردار قبول می‌کند باید برنامه جامعی در حوزه‌های مختلف از جمله  فرهنگی و هنری داشته باشد گفت: برنامه مشخصی که تشریح کند اهداف در بخش هنری چیست وجود ندارد؛ و فعالیت‌هایی که تا کنون انجام شده چیزی را نشان نداده است.

قربان نژاد ادامه داد: زمانی که استوری منتشر شد هم شهردار هم خانم کردستانی آن را مشاهده کردند اما واکنش و پاسخی نشان نداند؛ در مقابل افرادی که شنیده می‌شود از تیم شهرداری هستند شروع به واکنش‌ها نامناسب و حتی با عناوین مختلف توهین کردند.

« … آقای قربان‌نژاد آنچنان خودشان را هنرمند و اندیشمند در حوزه هنر معرفی کردند که هر کس نداند می‌گوید ایشان داوینچی ایران است»، «خوب مسلمان اگه مسخره‌بازی استندآپ رقصیدن اسمش هنره که در همان هم شما حرفی برای گفتن نداری … » این یکی از واکنش‌هایی بود که توسط افرادی در فضای مجازی منتشر شد و بازخورد منفی از طرف هنرمندان کرمانی داشت.

قربان نژاد با اشاره به این که ۴۹ هنرمند دیگر در حوزه‌های مختلف این استوری را در صفحه خود بازنشر کردند گفت: حتی بدون در نظر گرفتن این موضوع من به عنوان یک شهروند عادی حق دارم از شهردار شهرم بخواهم برنامه‌هایش را اعلام کند؛ تنها مطالبه ما این بود که یک گفت‌و‌گو داشته باشیم.

این هنرمند ادامه داد: اگر شیوه من که دعوت به لایو اینستاگرام کردم مناسب نبود، محترمانه بگویند جلسه حضوری بهتر است؛ و یا در زمان مناسب برگزار می‌شود نه این که هیچ پاسخی داده نشود.

قربان نژاد با بیان این که فعلا هیچ نقدی ندارم چون باید وقت بیشتری داد تاکید دارد برای ارائه برنامه‌های کلی اصلا زود نیست.

معاون شهردار: درخواست مکتوبی در بخش فرهنگ و هنر به شهردار نرسیده است

«عبدالرضا شیخ‌شعاعی» معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در واکنش به این درخواست به «کرمان‌نو» می‌گوید: « درخواستی برای گفت و گو با کسی نداشتم و اگر درخواستی برسد درباره‌ آن تصمیم می‌گیریم.»

او ادامه داد:‌ ممکن است روزانه چندین نفر در فضای مجازی از شهردار مطالبه کنند اما شهردار گذرا دیده باشد یا فرصت نکرده باشد پاسخ دهد؛ درخواست‌های متفاوتی از شهردار برای گفت‌وگو می‌شود اما هیچ درخواست مکتوبی در بخش فرهنگ و هنر به شهردار نرسیده است. 

 شیخ‌شعاعی در خصوص حواشی پیش آمده در این اتفاق نیز گفت: « فضای مجازی محدودیت ندارد اگر کسی به هواداری از شخصی حرفی را زده مسولیت‌ آن با خود فرد است.»

این ماجرا تاکنون واکنشی از طرف شورای شهر در پی نداشته، و علی رغم پیگیری خبرنگار«کرمان‌نو» از رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، تا لحظه انتشار خبر پاسخی دریافت نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80280
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.