نجات جان بیماران کرونایی با اهدای پلاسما| هزینه ایاب و ذهاب اهداکنندگان پرداخت می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه ثابت شده تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا می تواند جان دیگر بیماران مبتلا را نجات دهد، گفت: از بیمارانی که خوب شده اند و یک ماه از بهبودی آنها گذشته، درخواست می کنیم برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

روح الله میرزایی در گفت و گوی با «کرمان نو» عنوان کرد: در دنیا ثابت شده پلاسما درمانی بیماران کووید ۱۹ نتایج مثبتی داشته و ما هم در کرمان حدود یک ماه است که این کار را شروع کرده ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا حاوی یکسری ضد ویروس (پادتن) است که با تزریق این پلاسما به بیماران بدحال کرونایی، نتایج خوب و مثبتی مشاهده شده است.

۲ روش گرفتن پلاسما از اهدا کنندگان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: پلاسما به ۲ روش تولید می شود که در روش اول خون اهدا شده توسط افراد به بخش فرآوری می رود و محصول از آن تولید می شود.

وی ادامه داد: در روش دوم که به آن پلاسما فرزیس می گویند می توان بدون گرفتن خون از طریق دستگاه مخصوص فقط آن چیزی را که احتیاج داریم را از فرد اهدا کننده بگیریم.

میرزایی افزود: روش پلاسما فرزیس تنها در یکی از پایگاه های خون استان یعنی پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن کرمان انجام می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در دیگر شهرستان های استان امکان تولید مستقیم پلاسما به روش فرزیس وجود ندارد، بهبودیافتگان کرونا می توانند در شهرستان ها خون خود را اهدا کنند که ما در واحد فرآوری، پلاسما را جداسازی می کنیم و به بیماران کرونایی بدحال تزریق می شود.

میرزایی به صراحت گفت: برای اینکه برخی از افراد بهبود یافته ممکن است امکان حضور در پایگاه را نداشته باشند ما به منظور رفاه حال آنها هزینه ای برای رفت و آمدشان در نظر گرفته ایم که به اهدا کننده پلاسما پرداخت می شود.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر تقریبا وضعیت ذخایر خون استان خوب است به جز در گروه خونی “A منفی” که درخواست داریم افراد دارای این گروه خونی با اهدای خون خود کمک کنند کمبود این گروه خونی در استان جبران شود تا مشکلی نداشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51189
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.