نمایشگاه بین المللی تهران 98| کرمان میزبان بازدیدکنندگان در تهران

حضور  فعالان گردشگری استان کرمان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، این نمایشگاه از امروز تا 26 بهمن ماه سال جاری بر پا است.

نمایشگاه بین المللی گردشگری همزمان با سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که هر ساله در تمامی کشورهای صاحب صنعت گردشگری هستند به منظور ترويج صنعت سفر و گردشگری دایر می شود.

نمایشگاه های گردشگری به عنوان ابزاری مناسب برای نمایش داشته های فرهنگی، تاريخی، طبيعی يا صنعتی یک کشور به کار گرفته می شوند.

قطعا حضور فعال در چنین نمایشگاهی که از اعتبار زیادی برخوردار است، کمک بسیار زیادی به جذب گردشگران داخلی و حتی خارجی می کند و فرصتی است برای مقابله با بار سنگین تبلیغات منفی که در رابطه با سفر به ایران می شود.

کرمان نیز که به عنوان یکی از استان های بزرگ در ایران شناخته می شود و دارای ظرفیت های  بالای گردشگری و صنایع دستی است، می تواند در این نمایشگاه خوش بدرخشد.

معرفی استان کرمان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در این نمایشگاه ها، ظرفیت‌های صنعت گردشگری و توانمندی‌های حوزه صنایع دستی استان کرمان معرفی می‌شود.

فریدون فعالی با اشاره به حضور فعال استان کرمان در این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: امسال استان کرمان با همکاری بخش خصوصی بسیار پررنگ‌تر و با برنامه ریزی بسیار پربارتر حضور دارد.

وی ادامه داد: در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، شهرداری‌های بم، کرمان و رفسنجان، اکوکمپ ستاره لوت شهداد (هواپیمایی ماهان)، مجتمع مس سرچشمه، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان و تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و … حضور و همکاری دارند.

به گفته او استان کرمان در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور دارد.

وی انعقاد تفاهم نامه‌های گردشگری با استان‌های همجوار،  برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه گردشگری سلامت، برپایی جلسات هم اندیشی با مدیران جوامع هتلداری، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و راهنمایان گردشگری استان‌های مختلف کشور  را از مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به رونمایی از دو استارتاپ گردشگری استان کرمان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اشاره کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه از پنج پوستر خانه حاج آقا علی رفسنجان، گلیم شیریکی پیچ سیرجان، بیابان ثبت جهانی لوت شهداد، باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان و روستای نمونه گردشگری دلفارد جیرفت هم رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هنر‌های سنتی و صنایع دستی کرمان در قالب ۱۷ غرفه در سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران نیز معرفی می‌شوند.

به گفته فعالی رشته‌های گلیم بافی، پته دوزی، حصیربافی، زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله رشته‌هایی هستند که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شوند.

فعالی با بیان اینکه این 2 نمایشگاه تهران فرصت بسیار مناسبی برای استان‌های مختلف کشور است، عنوان کرد: در این گونه نمایشگاه‌ها فرصت‌های شغلی صنعت گردشگری نیز شناخته می‌شوند که راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی از آن جمله است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42326
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.