روند رو به رشد ابتلا به کرونا در کرمان| واکسن کرونا توزیع غیردانشگاهی ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ستاد مقابله با کرونا از روند رو به رشد ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: هرگونه توزیع بیرونی واکسن کرونا غیرواقعی و جرم است.

دکتر رشیدی گفت: شاهد افزایش بیماران مبتلا در استان با شیب ملایم هستیم. به نسبت تعداد تستی که انجام می‌شود میزان موارد مثبت زیاد است. تجربه نشان داده به دنبال آن دو هفته بعد میزان موارد بستری زیاد می‌شود.

او ادامه داد: باید تلاش کنیم نوروز کم‌ضرری داشته باشیم. اگر رنگ وضعیت شهرها عوض شود محدودیت‌ها بیشتر می‌شود. از مسئولین ارشد شهرستانی درخواست توجه جدی داریم.

دکتر رشیدی افزود: یکی از مهم‌ترین کارها قرنطینه خانگی و شناسایی زودهنگام بیماران است که در طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود.

او عنوان کرد: بعضاً مشاهده‌شده ادارات و شرکت‌ها در برابر مرخصی کارکنان بیمار مقاومت می‌کنند و این با مقررات مغایر است و می‌تواند اقدام مجرمانه لحاظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هیچ واکسن کرونایی در بازار آزاد و توزیع غیردانشگاهی ندارد. توزیع بیرونی واکسن جرم و غیرواقعی است. اگر موردی بود دانشگاه را در جریان بگذارید.

دکتر رشیدی افزود:  واکسن روسی بیش از 91 درصد ایمنی می‌دهد که البته این نباید به‌تنهایی ما را از رعایت پروتکل‌ها به‌ویژه زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات غافل کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64563
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.