فضای مجازی در کشور به سمت آموزش و پرورش سوق پیدا کرده است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اشکالات شبکه شاد متذکر شد: ما فرصتی نداشتیم که تست و یا آزمون کنیم و اشکالات آن را رفع کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اشکالات به تدریج حل می‌شود، سیاست اصلی دولت را حمایت از این ظرفیت دانست و گفت: شبکه شاد بزرگترین ظرفیتی است که در حوزه فناوری‌های دیجیتال در کشور ایجاد شده و هیچ خدمتی در کشور به گستردگی آن نیست.

به گفته وزیر آموزش و پرورش هر چقدر که ترافیک شبکه شاد افزایش پیدا کند، ترافیک سایر شبکه‌ها کاهش پیدا می‌کند. حاجی میرزایی این موضوع را حاکی از سوق پیدا کردن فضای مجازی به سمت آموزش و پرورش دانست.

او حوزه پرورش را دغدغه جدی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: هم‌اکنون بستر بزرگی برای کار در این عرصه فراهم شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به بازدید بیش از یک میلیون نفری برنامه‌های پرورشی در شبکه شاد گفت: کدام فعالیت پرورشی می‌توانست مخاطبان یک میلیون نفری داشته باشد؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنیادی‌ترین حرکتی که برای تحول یک جامعه می‌تواند انجام داد، تحول در یادگیری جامعه است.
به گفته حاجی میرزایی هر چقدر که یادگیری جامعه عمیق‌تر و موثرتر باشد، آینده جامعه بهتر خواهد بود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۳ و نیم میلیون از دانش آموزان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند گفت: نمی‌توانیم به این نیاز ۳ و نیم میلیونی پاسخ بدهیم، اما اجازه نمی‌دهیم که دانش آموزی به دلیل نداشتن اینترنت یا گوشی هوشمند از آموزش محروم شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای کسانی که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند، آموزش تلویزیونی پیش بینی شده است گفت: در روز بیش از ۲۰ ساعت آموزش در شبکه‌های مختلف تلویزیون داده می‌شود.

اگر دانش آموزی به تلوزیون دسترسی نداشت، بسته آموزشی تهیه می‌کنیم و در اختیار دانش آموز قرار می‌دهیم.

هیچ دانش آموزی نباید به هر دلیلی از گردونه آموزش دور شود.

سیاست اداره آموزش و پرورش، آموزش حضوری است

وی ادامه داد: تمام کسانی که از طریق تلویزیون آموزش می‌بینند باید هفته‌ای یک روز برای رفع مشکلات به صورت پراکنده به مدرسه مراجعه کنند.

حاجی زاده عنوان کرد: سیاسیت اداره آموزش و پرورش، آموزش حضوری است.

وزیر آموزش پرورش بیان کرد: سال ها به دنبال این بودیم که پیوند خانه و مدرسه را تقویت کنیم و امروز این پیوند شکل گرفته است و مشارکت خانواده‌ها در تحصیل دانش آموزان بیشتر است.

مکتب سلیمانی در مدارس اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنان که عاشورا در تمام قرن ها پابرجاست و دانش آموزان کلاس حسینی همواره الهام بخش و فعال هستند مکتب سلیمانی و درس سلیمانی هم پایدار و همیشگی است.

وی ادامه داد: بنابراین در آموزش، مجموعه‌ای برای ورود مفاهیم دفاع مقدس قهرمانان دفاع مقدس تهیه و در همه محتوای درسی به تناسب پایه های تحصیلی به طور دقیق پیگیری می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56775
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.