جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار اعلام کرد


۱۴ مسئول کرمانی برای ثبت‌نام در انتخابات استعفا دادند

به گزارش «کرمان نو» رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی استان کرمان در جلسه شورای اداری استان از سه برابر شدن آمار پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به‌دور قبل در کرمان خبر داد.

به گزارش «کرمان نو» رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان در جلسه شورای اداری استان از سه برابر شدن آمار پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به‌دور قبل در کرمان خبر داد.
به گفته جلالی ۱۲۵۱ نفر در فرایند پیش ثبت‌نام انتخابات در استان شرکت کردند که ۸۵ درصد از این افراد مرد و ۱۵ درصد از خانم‌ها بودند.
جلالی با بیان اینکه ۱۴ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در این انتخابات مشمول ماده ۲۹ شدند، گفت: بایستی این افراد از سمت خود استعفا دهند.
بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقامات مصرّح در قانون و مشاغل هم‌تراز آن‌ها که قصد داوطلبی برای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارند، باید حداقل ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا نموده و به‌هیچ‌وجه در آن پست شاغل نباشند، همچنین بر اساس تبصره (۴) همین ماده، جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذی‌صلاحِ بالاتر، حداکثر به مدت یک ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108147
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.