شهردار کرمان در گفتگو با «کرمان‌نو» مطرح کرد:


۱۵ درخت در تقاطع ویلا و آزادگان جابجا شدند

شهردار کرمان گفت: تقریبا پانزده درخت در بلوار انتقال پیدا کرده و معمولا در این طرح‌ها اگه کار به درستی انجام شود حداقل باید ۸ تا ۱۰ درخت به حیات خود ادامه دهند.

سعید شعرباف شهردار کرمان در توضیحی درباره‌ی قطع درختان تقاطع آزادگان و ویلا به «کرمان‌نو»، گفت: قطع درختان این قسمت دقیقا در طرح بلوار حاج‌قاسم است. البته در طرح‌ یک‌سری تغییرات کوچک به لحاظ هندسی انجام شده و حجم انتقال درختان کاهش پیدا کرده است.
او ادامه داد: شاید انتقال درختان این منطقه نزدیک به ۲ برابر میزان کنونی بود. البته بخشی از این طرح هم در میدان کوثر است که فعلا در اولویت ما نیست.
شهردار کرمان با بیان اینکه اگر کار اصولی انجام شود بالای ۵۰ درصد از این درختان به حیات خود ادامه می‌دهند، افزود: طبق اطلاعی که به من دادند اکثریت این درختان انتقال داده شده است. معمولا زمانی که در انتقال درختان ضوابط رعایت می‌شود حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد این درختان به حیاتشان ادامه می‌دهند.
شعرباف در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد با توجه به اینکه نخل‌هایی را در وسط بلوار جدید می‌کارند این نخل‌ها را به همان بلوار انتقال دهند به کرمان‌نو، گفت: این را به لحاظ فنی باید دوستان جواب بدهند و من دقیقا نمی‌توانم بگویم آیا امکان داشته در رفیوژ جدید کار کنند یا حیر. اگر امکان داشت شاید تصمیم عاقلانه‌تری بود اما احتمال می‌دهم که با توجه به حجم ریشه باید به جای مشخصی انتقال داد می‌شدند.
او افزود: این موضوع فنی است و من اظهار نظر دقیقی نمی‌کنم. آن چیزی که می‌شود با قطعیت گفت این است که حجم انتقال درخت حتی نسبت به طرح اولیه خیلی کمتر شده است.
شهردار کرمان با بیان اینکه حدود پانزده درخت انتقال پیدا کردند، گفت: اندازه این درختان متفاوت بوده اما تقریبا پانزده درخت از این درخت‌ها انتقال پیدا کرده و معمولا در این طرح‌ها اگه کار به درستی انجام شود حداقل باید ۸ تا ۱۰ درخت به حیات خود ادامه دهند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108285
2 نظرات
  1. محمد هادی طهمورثی می گوید

    یک سئوال از شهرداری : جابجایی درختان چگونه بوده و در چه مکانی کاشت شده اند؟
    چون جابجایی درختان بزرگ دارای اصول خاصی می باشد که باید در زمان مناسب و به مکان مطلوبی انتقال داده شود.

  2. محمود رجبی می گوید

    جناب آقای شعرباف شهردار محترم من کارمند شهرداری بودم در زمان آقای سام زمینی به من تعلق می گرفت ندادنم وزمینی معادل ۱۵۰ متر در بلوار جهاد خریدم ۲/۵سال دنبال پروانه بودم هر دفعه ایرادی تا اینکه گفتند تو طرح هست خط کشیدند وسطش شهردار منطقه ۲اقای اخلاقی در جریان هست چپ وراست زمین من پروانه داده شد تمام تقصیرات ما مهندس ح_ک است خداوند آخرت ازش میگیرم ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.