سفیر ژاپن در دیدار با استاندار کرمان مطرح کرد:


سعی می‌کنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند

سفیر ژاپن که به کرمان آمده بود، گفت: استان کرمان منطقه گردشگری عالی است و به همین دلیل سعی می‌کنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند. دوست دارم همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل بگیرد و تورها به استان بیایند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، کازوتوشی آیکاوا صبح روز ۲۷ فروردین‌ماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: هدف عمده این سفر که با حضور رئیس و نمایندگان سازمان بین‌المللی مهاجرت صورت می‌گیرد، حضور در مهمان‌شهر رفسنجان و توزیع ۱۰۰۰ بسته‌ بهداشتی است که از سوی ژاپن اهدا می‌شود و این کار را با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان انجام می‌دهیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان استاندار کرمان بیان کرد: در راستای روابط کرمان و ژاپن از طریق سازمان‌های بین‌المللی همکاری می‌کنیم. ضمن اینکه قرار است با همکاری سازمان بین المللی در سه استان در ایران برای مقابله با خشکسالی کار کنیم و در حال کار هستیم.

آیکاوا افزود: با همکاری سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از سلامتی مردم چند دستگاه MRI به ایران اهدا می‌کنیم که ۲ دستگاه به بم و کهنوج اهداء خواهد شد. همچنین برای حمایت از پناهندگان افغان و کمک به کاهش مشکلات میزبانی، با حمایت سازان بین‌المللی مهاجرت، قرار است آمبولانس به ایران اهداء شود که یک دستگاه به استان کرمان اختصاص می‌یابد.

سفیر ژاپن در ایران گفت: در راستای روابط ۲ کشور، آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن برای بازسازی زلزله بم خیلی تلاش کرد.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی در ایران و ژاپن بیان کرد: مایل هستیم در زمینه گردشگری و خشکسالی با استان کرمان همکاری کنیم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی و نحوه همکاری مشخص شود.

آیکاوا اظهار کرد: سعی می‌کنیم اطلاعات مسافرت در استان کرمان را اصلاح کنیم که مهم است و از دولت ایران درخواست می‌کنیم دیتای مربوط به وضعیت امنیت را به کشور ما اعلام کند.

وی تصریح کرد: در سفر امروز به ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان می‌روم و با استفاده از سرویس اجتماعی سفارتخانه وضعیت گردشگری و امنیتی استان کرمان را اطلاع رسانی خواهم کرد.

سفیر ژاپن در ایران گفت: استان کرمان منطقه گردشگری عالی است و به همین دلیل سعی می‌کنم مسافران ژاپنی به کرمان برگردند. دوست دارم همکاری کرمان و ژاپن در بحث گردشگری شکل بگیرد و تورها به استان بیایند.

وی درباره ظرفیت صنایع و معادن مختلف استان کرمان افزود: ایران در تحریم است اما شرکت های ژاپنی پای ایران می‌مانند. اینکه پروژه جدید شروع شود سخت است اما طرح‌های قبلی را ادامه می‌دهند.

آیکاوا تصریح کرد: ژاپن در سال ۲۰۱۱ زلزله بزرگی تجربه کرد و در آن موقع مردم ایران و به ویژه استان کرمان و بم دلگرمی به ما دادند که تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103206
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.