مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: مشترکان نگران دریافت خسارات برقی خود که به دلیل نوسانات برق پیش آمده نباشند؛ چرا که به راحتی می توانند درخواست خود را در سامانه درج کنند و پیگیری لازم انجام خواهد شد.
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: مشترکان نگران دریافت خسارات برقی خود که به دلیل نوسانات برق پیش آمده نباشند؛ چرا که به راحتی می توانند درخواست خود را در سامانه درج کنند و پیگیری لازم انجام خواهد شد.
به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، محمدعلی مومن زاده با بیان اینکه بر اساس بیمه مشترکان اگر خسارتی بر لوازم برقی مشترکین خانگی یا سایر مصارف(تجاری) وارد شود که منشا آن برق باشد، در چارچوب قرارداد بیمه خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: در ابتدا لازم است مشترک خسارت دیده وارد سایت توانیر و بخش بیمه خسارات مشترکین شود و درخواست خود را ثبت کند.
وی با بیان اینکه زمانی که مشترکان وارد سایت http://bime.tavanir.org.ir شدند می بایست شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است اطلاعات آن را وارد کنند، گفت: علاوه بر این اگر هزینه ای پرداخت کردند فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می شوند.
به گفته مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان ؛ ممکن است این خسارات در خصوص وسایل خانگی نباشد و منجر به آتش سوزی شده باشد که در این شرایط نیز اگر سازمانهای های ذیصلاح (آتش نشانی- پلیس 110 و …) مراتب را تایید کنند که منشاء خسارت برق است، متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه می دهند فرآیند لازم انجام، مبلغ برآوردی محاسبه می شود و مراحل بعدی جهت جبران خسارت ادامه پیدا می کند.
وی با بیان اینکه اگر مدارک مورد نیاز برای این امر ناقص باشد کارشناس بیمه به متقاضی اطلاع می دهد و مدارک که مجدد کامل شد ادامه مراحل رسیدگی به پرونده پیش می رود، تاکید کرد: نیازی به حضور فیزیکی متقاضی به اداره برق نیست(به جز زمان تحویل اصل مدارک و مستندات) ولی اگر در مواردی نیز لازم باشد کارشناسان بیمه اعلام خواهند کرد. در ضمن از مشترکین محترم تقاضا می شود در همان مرحله اول ثبت خسارت ، کلیه مدارک لازم را بر اساس فایل راهنمای موجود در سامانه، بارگذاری نمایند تا در روال رسیدگی به پرونده تسریع صورت گیرد.