استاندار: مقصر عقب‌ماندگی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان معرفی شود

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مقصر عقب‌ماندگی طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان باید معرفی شود گفت: در این مورد مسامحه نکنید، سرمایه‌گذاری که کوتاهی کرده حتما باید خلع ید و خسارت از او گرفته شود. 

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مقصر عقب‌ماندگی طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان باید معرفی شود گفت: در این مورد مسامحه نکنید، سرمایه‌گذاری که کوتاهی کرده حتما باید خلع ید و خسارت از او گرفته شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با گلایه از عقب‌ماندگی تعدادی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارند و عقب ماندگی آنها تحقق تعهد اشتغال استان را هم می‌تواند با چالش روبرو کند.

وی اظهار داشت: استان کرمان از نظر تهیه و تدوین اسناد و راهبردها وضعیت خوبی دارد، اما باید برای اجرای آنها تمرکز شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه دستور فراقانونی نمی‌توانیم به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بدهیم، عنوان کرد: دستگاه‌ها و بانک‌ها موظف هستند در چارچوب قانون پروژه‌ها را پیش ببرند.

وی افزود: بانک‌ها براساس ضوابط خودشان تا سقف اختیارات قانونی همکاری می‌کنند، اما بعضا سرمایه‌گذار رغبتی برای اجرای کار ندارد و همراهی نمی‌کند.

استاندار کرمان ابراز داشت: در ستاد اقتصاد مقاومتی به تناسب ظرفیت‌های استان، مباحث راهبردی و اجرایی طرح می‌شود.

زینی‌وند اضافه کرد: استان کرمان به لحاظ اسناد و راهبرد در وضعیت خوبی است، اما باید برای اجرای آنها تمرکز گذاشته شود.

وی همچنین از مباحث کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمان در حوزه فضای کسب و کار و رفع موانع پیش‌روی آن نام برد و گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان به لحاظ محتوا و مجموعه اقدامات جزو برترین‌های کشور است.

از زمانبندی عقب هستیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در مجموع ۵۷۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم که پنج پروژه برش استانی پروژه‌های ملی به آنها اضافه شده است.

جعفر رودری افزود: از این تعداد ۲۳۴ پروژه مربوط به دستگاه‌های اجرایی کرمان است، ۱۲۵ پروژه اقتصاد مقاومتی نیز توسط معین‌های توسعه اقتصادی این استان در حال اجرا است که اجرای این پروژه‌ها اهمیت زیادی در توسعه اقتصادی دارد.

وی گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها است و در ارزیابی عملکرد استان‌ها در اجرای پروژه‌های نیپا، از برنامه زمانبندی اجرای این پروژه‌ها عقب هستیم.

رودری با بیان اینکه در مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که ۱۳ درصد از برنامه زمانبندی عقب هستیم، ادامه داد: تاکنون ۴۲ درصد هدف اشتغال این استان از اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محقق شده و پروژه‌های جهش تولید مشکل خاصی ندارند و خوشبختانه در حال اجرا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84329
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.