استاندار کرمان:


پسته امسال استان را سرما نزد | امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد سال‌های قبل بیشتر پسته خواهیم داشت

استاندار کرمان در نشست خبری خود با بیان اینکه سرما محصول امسال کرمان را نزده است، گفت: بیش از یک و خورده‌ای میلیون لیتر گازوییل توزیع شده و در رفسنجان حدود ۱۰ درصد نقطه‌ای محصول را سرما زده و پسته سیرجان و شهربابک آسیبی در این رابطه ندیده است.

به گزارش کرمان‌نو، در نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه، به گفته محمدمهدی فداکار، امسال پیش‌بینی می‌شد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از سال‌های دیگر پسته برآورد شده و امسال عدد ۶۰ هزار تن پسته خواهیم داشت، در صورتی‌که سال‌های قبل تا ۴۰ یا ۵۰ هزار تن بوده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه مکاتبه شده با شرکت مس و وظیفه شرکت مس است در زمینه شبکه فاضلاب در رفسنجان کمک کند، گفت: آب فاضلاب ارزان‌تر از آب خلیج فارس است و باید شرکت‌های بزرگ در این زمینه همراهی کنند.
به گفته فداکار خروجی فاضلاب رفسنجان ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و کل نیاز صنعت را پوشش می‌دهد.
استاندار کرمان در نشست خبری خود مدعی شد که مشکل تامین زمین استان برای نهضت ملی مسکن، حل شده است و کرمان رتبه ۱۰ کشور را تامین زمین دارد و به زودی جز استان‌های برتر قرار می‌گیرد.
با وجودی که گزارشات اماری بر بالا بودن تورم در استان صحه گذاشته و گویای تورم بالا در کرمان است، استاندار مدعی است تورم ما از همسایگانمان به ویژه یزد کمتر است و بالا بودن قیمت مسکن و اجاره تا حدی تورم ما را بالا برده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103371
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.