مدیرعامل مس ایران:


۵۰ درصد خرید ملی مس از داخل کرمان افزایش پیدا می‌کند | طی تفاهم‌نامه ۴ جانبه حساب‌های مس به کرمان می‌آید

 مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در نشست همکاری صنایع بزرگ و کوچک به میزبانی مس سرچشمه با حضور استاندار برگزار شد تضمین داد که حداقل ۵۰ درصد خرید شرکت ملی مس از صنایع داخل استان افزایش پیدا کند.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت مس ایران خرید از داخل استان در آیین‌نامه‌ها بوده و حتی توسط هیئت‌مدیره هم تأیید شده است. بهانه‌ای از جمله بورسی بودن ملی مس برای خرید از خارج استان هم از نظر این مدیرعامل قابل‌قبول نیست، حال‌آنکه به گفته او هیچ توجیهی ندارد که وقتی کالایی با همین کیفیت در داخل استان تولید می‌شود، از استانی دیگر خریداری شود و هزینه‌های حمل‌ونقل به این شرکت و سهام‌داران تحمیل شود.

مدرس خیابانی در نشست همکاری صنایع بزرگ و کوچک یک خبر مهم دیگر را هم اعلام کرد. به گفته او در قابل بک توافق‌نامه چهارجانبه با استاندار، ملی مس و دو بانک تجارت و ملت حساب‌های شرکت ملی مس به داخل استان منتقل می‌شود.

به گفته او این شرکت ۵۶۱ ردیف کالای پر مصرف که نیاز این شرکت راست را اعلام کرده که می‌توانند از داخل استان تهیه شوند. تاکنون به گفته او هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای مجتمع شهربابک خرید انجام شده که ۲۷۰ میلیارد تومان مشخصاً از شهربابک بوده و ۸۵۰ میلیارد تومان آن هم از دیگر مجموعه‌ها در کرمان خریداری شده است.

او در این نشست با تأکید بر این نکته که واگن را برای مس از خارج نیاوردیم و از اراک خریدیم، تأکید کرد که از این به بعد از واگن‌سازی کرمان خرید انجام خواهد شد .

مدیرعامل صنایع ملی مس ایران با بیان اینکه اقتصاد ملی را بخش صنایع کوچک و متوسط نمی‌تواند تکان داد و از آن طرف اشتغال و نوآوری و چابکی و تأمین نیاز صنایع بزرک در اختیار صنایع کوچک، است گفت: شهرک‌های صنعتی جلوه صنایع کوچک و متوسط است و بایستی ارتباط واحدهای بزرگ با واحدهای کوچک و متوسط حفظ شوند. او رسالت خود را در مجموعه مس را پیشران بودن اعلام کرد و پیشران بودن را در این دانست که مجموعه مس بتواند حلقه وابسته و زنجیره‌های مس را تشکیل و هدایت کند.

صندوق نوآوری از دیگر موضوعاتی است مدرس خیابانی حمایت خود را از آن اعلام کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118864
1 نظر
  1. حمید می گوید

    سلام.مدیر محترم .بنده درسال ۱۳۹۹ بایک مسافرکش ازسرچشمه به رفسنجان درحال حرکت بودم که راننده داخل خودروی خود مقداری آهن آلات پوسیده ازجمله درب بشکه ولوله های زنگ زده که به گفته وی از خارج از شرکت جمه آوری کرده بود ومآمورین هاست به وی مشکوک شده واو را متوقف وهمراه بنده به دادگاه رفسنجان فرستادن وقاری محترم بدون درنظر گرفتن اظهارت راننده درسال ۱۴۰۰ به دوسال حبس محکوم کرد این انصاف نیست لطفآ راهنمائی فرمائید .ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.