مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛


بزرگ‌ترین شهرک خورشیدی کشور در راین ساخته می‌شود

 در فاز اول ۴۰ هکتار زمین در شهرستان راین برای ساخت شهرک تخصصی انرژی خورشیدی کنار گذاشته شده است.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور استاندار و مدیران بزرگ شهرک‌های صنعتی و معدنی و فعالان اقتصادی برگزار شد اعلام کرد که معابر صلی، شبکه توزیع برق، آبرسانی و احداث سیل‌بند برای هدایت آب‌های سطحی و جدول‌گذاری در این شهرک انجام شده و تاکنون ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با مشارکت مردم در این شهرک فروخته شده است.

 این شهرک که در ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شده است در فاز اول ظرفیت ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی را داراست. طبق گفته حسین میجانی علاوه بر ۱۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیری که با استقبال و مشارکت مردم نیروگاه در این شهرک فروخته شده و قرارداد منعقد شده است، یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی نیز برای سرمایه‌گذاری در این شهرک اعلام آمادگی کرده است.

 تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در ابتدای سال ۱۴۰۱، ۴۳ شهرک و ناحیه صنعتی بوده است و در این مدت با اضافه شده ۷ شهرک دیگر در دوران مدیران میجانی تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ۵۰ شهرک افزایش پیدا کرده است. این شهرک‌ها در شهرستان‌های رابر، بافت، ریگان، فاریاب، راین و کرمان ساخته شده است که از این تعداد ۳ شهرک صنعتی به مرحله بهره‌برداری و واگذاری زمین به مردم رسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117519
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.