استاندار: مصوبه بدون کاربرد را امضاء نمی کنم

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مصوبه باید زمان و مبنای قانونی داشته باشد، گفت: مصوبات کاربردی از جلسات می خواهیم که برای دستگاه ها وظیفه ایجاد شود، مصوبه بدون کاربرد نه می خواهیم و نه امضاء می کنم.

دکتر علی زینی وند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: مدیران کمک کنند که با استفاده از قوانین بودجه، ضعف ها را رفع کرد و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در مباحث اقتصادی راهبرد می دهند، فضای روانی مجلس آماده است که می شود بخشی از مقررات زائد و دست و پا گیر را برداشت و باید از این فرصت استفاده شود.

وی افزود: در دوره سختی قرار داریم که یا باید نابود شویم یا باید راهکارهای جدید پیدا کنیم که این راهکارها از استان ها باید ارائه شود و یکی از ظرفیت ها، استان پرپتانسیل کرمان است و باید جدی گرفته شود.

زینی وند تصریح کرد: ما در دوره ای قرار داریم که ساختار و توان مدیریتی استان از میانگین کشور بالاتر است اما باید کمی تحرک را بیشتر کنیم؛ ساعت هشت آمدن و ساعت دو رفتن جواب نمی دهد. دوره ای نیست که بشود با ساختار اداری کار کرد، باید کاملا دوره متفاوتی را تجربه کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید وضعیت فعالیت دستگاه های مختلف را رصد کند، افزود: ما سند آمایش را به عنوان نقشه راه در استان داریم و دستگاه های اجرایی، مجلس و بخش خصوصی مثلث خوبی برای همکاری در استان است و ما پایاپای بخش خصوصی همراهی می کنیم.

وی افزود: مصوبات کاربردی از جلسات می خواهیم که برای دستگاه ها وظیفه ایجاد شود؛ مصوبه بدون کاربرد نه می خواهیم و نه امضاء می کنم. مصوبه باید زمان و مبنای قانونی داشته باشد.

رتبه کسب و کار استان کرمان اصلا قابل باور نیست

زینی وند با اشاره به اینکه باید وضعیت استفاده از موارد قانونی در کرمان نسبت به استان های دیگر مقایسه و ارائه شود، اظهار کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان اصلا قابل باور نیست و دلیل این رتبه عملکرد محتاطانه ما مدیران است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: عدم اقدام چالاک مرکز خدمات سرمایه گذاری و عدم تحرک پنجره واحد سرمایه گذاری موجب رتبه کنونی فضای کسب و کار استان است که از دستگاه قضائی و بازرس کل استان می خواهیم ورود کنند تا در کارگروه ها با هم امضاء کنیم و از ظرفیت های قانونی استفاده شود.

در امضائی که رانت و منفعت شخصی پشتش نیست محکم باشید

زینی وند خطاب به مدیران گفت: نترسید. امضایی که منافع شخصی در آن نباشد، هیچ دستگاه نظارتی شما را به زندان نمی برد. همه ما باید پایمان به دستگاه های نظارتی باز شود تا کار انجام شود؛ در امضائی که رانت و منفعت شخصی پشتش نیست محکم باشید و امضا کنید و برای تضمین امضاء در این موارد، من هم امضا می کنم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در بحث بودجه ۱۴۰۰ جلسات مفصلی برگزار کرده ایم، گفت: دستگاه هایی که اسناد خزانه را در مدت زمان مشخص جذب نکنند، اعتبارشان را جابه جا کرده و به دستگاه دیگر می دهیم و طی یک ماه آینده این کار را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات تامین اجتماعی در شرکت ها اظهار کرد: باید ذهن حل المسئله ای داشته و در تار و پور بخشنامه ها راهکار حل پیدا کنیم نه راهکار مانع و این کار شدنی است.

زینی وند بیان کرد: مدیر با جسارت و دارای ذهن حل مسئله می تواند مجوز را یک هفته ای بدهد که یک مدیر در تار و پود بخشنامه سه ساله آن مجوز را نمی دهد.

استاندار کرمان گفت: وضعیت فضای کسب و کار نشان می دهد یا مدیران منتظر کارگروه و جلسه مانده اند تا پرونده بیاید یا دستگاه های نظارتی مقداری سخت گرفته اند، در حالی که در دنیا یک روزه مجوز صادر می شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی هر راه قانونی که برای تسریع در مجوزهای سرمایه گذاری، تسهیل کار و ارتقاء شاخص های کسب و کار می دانند، ارائه دهند که باید تا پایان امسال شاخص های فضای کسب و کار استان تغییر کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59116
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.