پیشنهاد خواهرخواندگی «کرمان» و «جاوه»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی عنوان کرد: «کرمان» در ایران و «جاوه» در اندونزی به دلیل زمینه فراوان همکاری های مشترک می توانند خواهر خواندگی را به امضا برسانند و روابط را گسترش دهند.

“محمد آزاد” در نشست بررسی زمینه‌های همکاری مشترک کرمان و اندونزی به توسعه روابط دو طرف در هفتادمین سالگرد ارتباط بین دو کشور تاکید و بیان کرد: از زمان ریاست فادل محمد، بر کمیته مشترک ایرانی اندونزیایی اتاق بازرگانی اندونزی، توسعه روابط به خوبی شکل گرفته و ارتباطات دو کشور گسترش یافته است.

آزاد تصریح کرد: حجم تجارت ایران با اندونزی قبل از خروج آمریکا از برجام حدود دو میلیارد دلار بوده است. که در ۲۰۲۰ میلادی به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اشاره به اینکه ترغیب همکاری بین استانی در ارتباط تجاری ایران و اندونزی، در برنامه ما وجود دارد، اظهار کرد: کرمان در ایران و جاوه در اندونزی به دلیل زمینه فراوان همکاری های مشترک می توانند خواهر خواندگی را به امضا برسانند و روابط را گسترش دهند.

 

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در این نشست اندونزی را یکی از کشورهای مهم و مورد علاقه ایران و کرمان عنوان کرد و گفت: زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی را مطالعه، تحلیل و بررسی کرده ایم. و به تجارت دو سویه و برد- برد اعتقاد داریم.

“سیدمهدی طبیب زاده” با اشاره به اینکه علاوه بر صادرات محصولات کرمان به واردات محصولات مورد نیاز استان از اندونزی نیز اهمیت می دهیم، ادامه داد: برخی کارخانه های بی نظیر ایران در کرمان فعال هستند. که آنها مصرف کننده مواد اولیه ای هستند. که از اندونزی تامین می شوند و یا قابل تامین هستند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.