رییس هیات فوتبال استان کرمان اعلام کرد


تیم استعدادیابی کرمان در رده چهارم کشور

رییس هیات فوتبال استان کرمان گفت: گرچه ۲ باشگاه خیلی خوب از جمله خاتون بم و شهرداری سیرجان در استان کرمان در فوتبال بانوان فعالیت دارند اما در برخی شهرستان‌ها استعدادیابی نداشتیم و در این زمینه با انجام استعدادیابی تیمی که تشکیل دادیم رده چهارم کشور را کسب کردند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مهدی جهانشاهی در نشست مجمع سالانه انتخاباتی هیات رییسه فوتبال کرمان افزود: ۲۹ هزار فوتبالیست استان کرمان بیمه ورزشی شده‌اند که این آمار هشت درصد کل جمعیت بیمه شدگان ورزشی استان کرمان است.

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان را موظف کردیم لیگ‌های فوتبال و فوتسال را برگزار کنند اظهار داشت: ۶ هزار فوتبالیست ثبت شده استان کرمان در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردند، لیگ فوتبال را در تمامی رده‌های سنی تشکیل دادیم و اکنون لیگ برتر، دسته یک، جوانان، نوجوانان و زیر ۱۵ سال در استان کرمان برگزار می‌شود و لیگ برتر و مناطق فوتسال را به‌عنوان تنها استان کشور برگزار کردیم.

رییس هیات فوتبال استان کرمان یادآور شد: تیم فوتسال گزآباد عنبرآباد قهرمان لیگ دسته ۲ کشور شد و جواز حضور در لیگ دسته یک کشور را کسب کرد که به این تیم خصوصی تبریک می‌گویم.

وی گفت: استان کرمان از سال گذشته با مسایل و مشکلات عدیده‌ای درگیر است؛ این استان سه تیم لیگ برتری آقایان، ۲ تیم لیگ برتر بانوان و ۶۰ تیم در لیگ‌های کشوری دارد اما متاسفانه فوتبال هنوز نتوانسته به عمق جامعه نفوذ کند.

برگزاری ۳۰ کلاس مربیگری

جهانشاهی بیان کرد: ۱۳ شهرستان از ۲۳ شهرستان استان کرمان طی یک دهه اخیر فقط یک کلاس در حوزه آموزش برگزار کرده یا کلاسی برگزار نکرده بودند لذا سعی کردیم بیش از ۳۰ کلاس مربیگری طی یک سال گذشته برگزار کنیم.

وی افزود: کلاس آموزش مربیگری سطح a آسیا را پس از گذشت بیش از یک دهه در کرمان برگزار کردیم ضمن آنکه دوره های آموزشی دانش افزایی، اخلاق، حقوق و امدادگری ورزشی را برای نخستین بار در کشور انجام دادیم.

افزایش تعداد داوران کرمانی

رییس هیات فوتبال استان کرمان گفت: نسبت به سال گذشته افزایش تعداد داور را داشتیم و در این زمینه برای نخستین بار در تاریخ کشور یک کوبل کامل چهار نفره از استان کرمان به مسابقات لیگ برتر اعزام شد.

وی ادامه داد: تعداد داوران کرمانی در حوزه بانوان، فوتبال ساحلی و رده جوانان اضافه شدند و طرح‌هایی برای استعدادیابی بانوان و آقایان باحضور مربیان تیم ملی در این استان برگزار شد.

جهانشاهی تصریح کرد: گرچه ۲ باشگاه خیلی خوب از جمله خاتون بم و شهرداری سیرجان در استان کرمان در فوتبال بانوان فعالیت دارند اما در برخی شهرستان‌ها استعدادیابی نداشتیم و در این زمینه با انجام استعدادیابی تیمی که تشکیل دادیم رده چهارم کشور را کسب کردند.

وی ابراز داشت: استان کرمان در تمامی رده های بانوان تیم ملی بازیکن دارد و در حوزه تیم ملی فوتسال و جوانان ملی پوشانی داشتیم اما در بحث تولید مربی و بازیکن برای تیم ملی بزرگسالان با استان های بروز این حوزه فاصله داریم.

رییس هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به انجام ۱۰۸ سفر درون استانی در سال گذشته ابراز داشت: در اختتامیه مسابقات جام رمضان در ۱۵ شهرستان حضور داشتیم.

وی با اشاره به مشکل ساختمان هیات فوتبال استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با جذب منابع مالی ساختمان مستقل داشته باشیم؛ فدراسیون فوتبال خود با مشکلات مالی درگیر است و امیدوارم این مشکلات رفع شود.

فوتبال و حواشی سال ۱۴۰۱

جهانشاهی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۴۰۱ سال بسیار سختی برای جامعه ورزش بویژه فوتبال ما بود و اتفاقات و حواشی در کشور به وجود آمد که می خواست مسایل جانبی و موجی در فوتبال و جام جهانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تمرکز دشمن و کسانی که می خواستند اخلال به وجود آورند بر حوزه فوتبال و مسابقات جام جهانی بود که رییس فدراسیون فوتبال با تجربه خود یک سال تاریخی در فوتبال کشور رقم زد و نشان داد مدیران توانمند چقدر بر مسایل خارج فوتبال اثرگذار هستند.

همچنین در این آیین، عباس سلطانی با ۲۸ رای به عنوان نایب رییس هیات فوتبال استان کرمان و مرضیه مومنی با ۳۷ رای نایب رییس بانوان و عضو هیات رییسه هیات فوتبال کرمان انتخاب شدند. سیدرضا حسینی با ۳۳ رای و محمد سلیمان زاده نیز ۲۷ رای به عنوان عضو هیات رییسه هیات فوتبال استان کرمان انتخاب شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.