طی سالهای اخیر


۲۰۸ هزار مترمربع به سرانه ورزشی‌ کرمان افزوده شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: طی سالهای اخیر ۲۰۸ هزار مترمربع به سرانه ورزشی‌ این استان افزوده شده که بخش عمده ای از این افزایش مربوط به روستاها است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، میثم پاریزی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی افزود: ۱۱ هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که در توسعه زیرساخت های ورزشی نیازمند توجه بیشتر و جدی تر هستند تا اتفاقات خوب و مورد انتظار جوانان و نوجوانان رقم بخورد.

وی تاکید کرد: رونق ورزش های روستایی با ارتقای شادی و نشاط در جامعه روستایی و عشایری بسیار می تواند کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: با توجه به گستردگی حوزه ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی انتظار داریم از ظرفیت های متفاوت در کشور متناسب با نیازها استفاده شود.

وی با بیان اینکه بازی های بومی و محلی جزو میراث ما هستند گفت: باید تلاش شود تا بازی های بومی و محلی که فراموش شده اند، در روستاها احیا شوند.

پاریزی ادامه داد: احیای بازی های بومی و محلی ضرورت دارد و بازی های ملی زیادی وجود دارد که باید به ثبت برند تا سطح تنوع را برای اقشار مختلف روستایی داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا بازی قوس قلعه از استان کرمان به ثبت ملی رسیده است.

نشست شورای راهبردی فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی با حضور رئیس فدارسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در هتل پارس کرمان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80016
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.