افتتاح کاروانسرای وکیل کرمان در دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از به پایان رسیدن مرمت کاروانسرای وکیل خبر داد و گفت: این کاروانسرا در دهه فجر افتتاح می‌شود.

فعالی صبح امروز در جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیادی دارد اظهار داشت:20 موزه فعال با وجود بالغ بر هفت هزار شیء تاریخی در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خیلی از پروژه‌های استان کرمان در این حوزه با کمک بخش خصوصی در حال اجرا است عنوان کرد: در حال حاضر در بم، میمند و باغ شاهزاده و باغ موزه هرندی پروژه‌های بزرگی در دست اجرا است که به جذب گردشگر به استان کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه مرمت کاروانسرای وکیل کرمان به پایان رسیده به ‌زودی افتتاح می‌شود افزود: پروژه کاروانسرای وکیل در دهه فجر قابل افتتاح و بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شده میزان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کاهش پیدا کند عنوان کرد: حدود 264 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوبه تهران برای سرمایه‌گذار داریم که تاکنون فقط حدود 56 میلیارد تومان پرداخت شده است.

فعالی با اشاره به اینکه در سال 99 تعداد 9 موافقت اصولی در بحث گردشگری در استان کرمان صادر شده است گفت: 7 هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمان در 70 رشته فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان در دستور کار است افزود: متاسفانه هنوز استان کرمان از اهداف گردشگری کشور نیست و نیاز است توجه جدی به حوزه گردشگری استان شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56554
1 نظر
  1. محمدی می گوید

    عکس از کاروانسرای گنج علی خانی است و این دهه فجر چه سالی است که هنوز نرسیده؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.