پایان مرمت کاروانسرای وکیل کرمان تا شهریورماه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: مرمت کاروانسرای وکیل کرمان با پیشرفت ۹۰ درصدی تا شهریورماه سال جاری به پایان می رسد.

فریدون فعالی در حاشیه بازدید از پروژه های مرمتی حوزه میراث فرهنگی کرمان به حفظ هویت و هویت بخشی در احیا و مرمت بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: در روند مرمت و بازسازی بناهای تاریخی اصالت آثار به طور کامل حفظ می شود.

او با بیان اینکه اماکن تاریخی زیادی در کرمان نیازمند مرمت هستند، تصریح کرد: در سال جاری ۲۷ بنا برای بازسازی و بهره برداری، آماده واگذاری به بخش خصوصی است که سال گذشته سه طرح واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: بناهای تاریخی برای مرمت و بهره برداری مرحله به مرحله واگذار می شوند و تمام طرح های مرمتی مصوبه شورای فنی استان کرمان و تهران را دارند.

او با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاران را ترغیب کنیم که در حوزه میراث فرهنگی سرمایه گذاری کنند، افزود: حمایت دستگاههای مرتبط به ویژه اداره کل میراث فرهنگی می تواند دراین زمینه یاری رسان باشد.

فعالی با بیان اینکه انگیزه برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید به وجود بیاید افزود: اعطای تسهیلات کم بهره، مجوز تغییر کاربری، مشاوره های فنی و مهندسی، مشارکت ۵۰ درصدی در مرمت از جمله مشوق ها برای سرمایه گذاران است.

او افزود:در بحث مرمت برخی اماکن تاریخی که دولت اجازه ورود ندارد، سعی می کنیم با ارایه بسته های حمایتی از سرمایه گذاران حمایت های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: مرمت کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی از ۲ سال قبل آغاز شده و با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان شهریورماه به پایان می رسد.

او اظهار کرد: برای مرمت این کاروانسرا ۳۶ میلیارد تومان هزینه می شود که کاربری آن هتل سنتی با ۶۰ اتاق و ۱۶۰ تخت است.

فعالی خاطرنشان کرد: پنج خانه تاریخی کرمان نیز توسط بخش خصوصی با کاربری واحدهای پذیرایی و اقامتی در مرحله بازسازی و مرمت هستند که امسال افتتاح می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49716
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.