مدیرکل میراث فرهنگی کرمان در واکنش به حضور کمرنگ آژانس‌های مسافرتی در نمایشگاه گردشگری:


بخش خصوصی غیرفعال به گردشگری خیانت نکند| تفاوت یزد و اصفهان با کرمان اینجا مشخص می‌شود

از 140 آژانس مسافرتی در کرمان تنها سه آژانس در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شرکت کرده است.

در رابطه با حضور کمرنگ آزانس های مسافرتی کرمان از مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان پرسیدیم.

فریدون فعالی به «کرمان نو» گفت: شاخص های زیادی لازم است برای اینکه کرمان به مقصد و استان هدف گردشگری تبدیل شود که یکی از آنها حضور آژانس های مسافرتی است.

وی افزود: ما به عنوان بخش دولتی برای حضور بخش خصوصی بستر سازی می کنیم و شرایط را فراهم می شود تا آنها در این نمایشگاه ها شرکت کنند.

فعالی با اشاره به اینکه سهم استان از نمایشگاه گردشگری تهران 350 مترمربع است، عنوان کرد: کانترهایی در این فضا به صورت رایگان به بخش خصوصی از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه هتلداران و دیگر بخش ها قرار داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: از بخش خصوصی توقع مشود بیایند و از این امکانات برای معرفی بسته های سفر و فروش تخت ها در هتل ها در نوروز استفاده کنند، دقیقا همان کاری که می بینید در غرفه های استان هایی مثل  یزد و اصفهان انجام می شود و همین است تفاوت باید بین استانی که هدف گردشگری است و استانی که هدف نیست.

وی معتقد است که اگر می خواهیم بخش گردشگری کرمان در مسیر توسعه قرار بگیرد باید بخش خصوصی فعالتری داشته باشیم و در واقع نباید به این حوزه خیانت شود.

فعالی به صراحت گفت: کسانی که علاقه مند به کار در این صنعت هستند اما فرصتی برای شرکت در اینگونه برنامه ها را ندارند، می توانند کنار روند و دوستانی که فرصت بیشتری دارند ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: برای پیشرفت باید تعامل، هماهنگی و ارتباط بین بخش های مختلف وجود داشته باشد.

او اظهار کرد: از روند کنونی نمایشگاه راضی هستم و فکر می کنم برای اولین باراست که به این صورت هماهنگ و منسجم در نمایشگاه حضور پیدا کرده ایم در حالی که انتظارها بیشتر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: اگر شما حضور بخش گردشگری کرمان را در امسال با سال قبل مقایسه کنید، ممکن است بگویید امسال نمایشگاه پر بار و خوب است و انسجام بیشتری به وجود آمده اما باید بگویم در مقایسه با استان هایی که استان هدف هستند خیلی عقب هستیم.

وی اضافه کرد: همانطور که می بینید، بخش خصوصی استان یزد به تنهایی 2000 مترمربع فضا در نمایشگاه گرفته است، خب آنها چه کاری می توانند بکنند که ما نمی کنیم؟

فعالی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری استان کرمان شاید خیلی بیشتر از آن چیزی است که استان های هدف دیگر دارند، افزود: اینکه چرا استان کرمان هدف نیست! اینجا مشخص می شود.

او عنوان کرد: این حضور کمرنگ بخش خصوصی کرمان در حالی است که جلسه ها و نشست های بسیاری برگزار شد و از آنها خواستیم که در نمایشگاه شرکت کنند.

وی گفت: انتظار من این است در آینده بخش خصوصی در کرمان از یکسال قبل دغدغه شرکت در نمایشگاه را داشته باشد و به عنوان یک بخش فعال در بازاریابی، یک بازار هدف کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چرا از بین شهرستان های استان کرمان تنها شهرداری بم در این نمایشگاه شرکت کرده است، اظهار کرد: کسانی که شرکت می کنند در واقع به عنوان نماینده دیگر بخش ها در استان هستند.

وی افزود: بطور مثال وقتی دفتر مسافرتی اینجا حضور دارد نماینده  140 دفتر مسافرتی است که در در سراسر استان فعالیت می کنند.

از فعالی در رابطه با فاصله مشهود پیشرفت گردشگری در بین استان هایی مثل استان یزد با کرمان پرسیدیم.

وی معتقد است که این فاصله با روندی که در پیش داریم می تواند کم شود اما ما باید خودمان را توانمند کنیم. توانمند در محیط هایی که داریم، زیر ساخت های گردشگری و میزان سرمایه گذاری در استان.

این مدیرکل بیان کرد:  در کرمان سایت ها ی گردشگری زیادی با ظرفیت خوب اما محیط آنها برای گردشگری بستر سازی نشده که در این زمینه طرح هایی برای مکان هایی مثل باغ موزه هرندی داریم.

وی ادامه داد: اولین شاخص که در جوامع بین المللی به آن توجه می شود همین بحث محیط است یعنی باید در راستا بهتر عمل کنیم همچنین منابع انسانی که بسیار مهم است باید آموزش های لازم را ببیند.

فعالی عنوان کرد: نسبت تورهای خروجی و ورودی استان توازن ندارد باید در تلاش باشیم که با کمک بخش خصوصی و به خصوص آژانس های مسافرتی این توازن را بر قرار کنیم که فکر می کنم این نمایشگاه شروع بسیار خوبی است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42433
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.