مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:


دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخ استعلام‌های میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هزینه پاسخ استعلام دستگاه‌های اجرایی برای تأیید محل ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در کرمان بعد از مشخص شدن سرمایه‌گذار توسط آنها پرداخت می‌شود.

امروز بیست و پنجمین جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان با تاخیر چهار هفته‌ای و با حضور محمدعلی دهقان معاون امور اقتصادی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

اینطور که ر گزارش تسنیم آمده؛ در این جلسه  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استعلام برای احداث هتل‌های پنج و چهار ستاره در استان انجام شده، گفته بود که هنوز پاسخ دستگاه‌ها به استعلام ما داده نشده است.

وی افزوده بود که از تمام دستگاه های مربوطه تنها 2 دستگاه به این استعلام ها جواب داده اند.

از طرفی هم محمدعلی دهقان معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در بعضی از شهرها در گذشته حریم شهر زیاد در نظر گرفته شده است گفته که این مسئله امروز مشکل‌ساز شده است.

وی ادامه داده است که در این شهرها امکان اجرای هیچ طرح توسعه‌ای و تولیدی وجود ندارد.

دهقان همچنین گفته که از آنجا که اجری این طرح‌ها در حریم شهر قرار می‌گیرد محیط زیست با اجرای آن مخالفت می‌کند.

وی در صحبت هایش عنوان کرده، محدوده حریم بعضی شهرها باید اصلاح  و کم شود.

در اینباره از  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرسیدیم که مشکل چیست و چرا دستگاه ها پاسخ استعلام ها را نمی دهند.

فریدون فعالی در گفت و گو با «کرمان نو» بیان کرد: طی دستور العملی که برای سرمایه گذاران هتل های 4 و 5 ستاره آمده است، باید تسهیلاتی از جمله دادن زمین های مناسب جهت ساخت هتل به صورت رایگان و یا با پرداخت اقساط بلند مدت 20 ساله در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: در این خصوص جلسه ای در دفتر معاونت عمرانی استانداری گذاشتیم و زمین هایی را در سطح استان با توجه به نیازهایی که وجود دارد، شناسایی کردیم.

به گفته این مدیرکل در حال حاضر 23 قواره زمین توسط راه و شهرسازی کرمان در استان به ما اعلام شده که نقاط UTM بعضی از آنها هم مشخص شده است.

فعالی با اشاره به اینکه زمین ها برای ساخت هتل های 5 ستاره باید حداقل 5500 تا 6500 متر باشند، گفت: میراث فرهنگی در حال گرفتن استعلام های دستگاه های مربوطه است و در این خصوص تعدای از دستگاه ها هنوز به ما پاسخ نداده اند.

وی عنوان کرد: اینکه چرا بعضی از دستگاه ها پاسخ استعلام ما را ندادند، در جلسه امروز پنجره واحد مطرح شد.

وی ادامه داد: بعضی از دستگاه ها به دلیل اینکه معتقدند این زمین ها هنوز سرمایه گذار ندارند و هزینه هایی از قبیل کارشناسی و بازرسی برای آنها باید پرداخت شود، پاسخ استعلام ها را نداده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان افزود: در این خصوص در جلسه امروز مصوب شد تا این دستگاه ها پاسخ استعلام های خود را در رابطه با صلاحیت احداث هتل در این زمین ها را بدهند و  بعد از اینکه سرمایه گذار مشخص شد، هزینه ها را بپردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان ادامه داد: ما این زمین ها را در قالب بسته سرمایه گذاری آماده و در آینده به سرمایه گذارانی که درخواست بدهند معرفی می کنیم.

وی معتقد است که این زمین ها با توجه به اینکه یک زمین بی دردسر و مشخص شده هستند و تمامی مجوزها را دارند، کار سرمایه گذار را آسان کرده و آنها دیگر دغدغه انتخاب زمین و گرفتن استعلام ندارند.

وی اظهار کرد: کرمان ظرفیت های زیادی در بخش گردشگری دارد که باید معرفی شود و قطعا کارهایی از این دست و جذب سرمایه گذار ها به این فرآیند کمک می کند.

به گفته این مدیرکل در حال حاضر حدود پانزده هزار طرح خدمات اقامتی در قالب هتل ها و مهمانپذیر ها داریم که پنج هزار تخت در دست ساخت است.

فعالی بیان کرد: اگر کرمان درست معرفی و به عنوان استان هدف مقصد گردشگری شناخته شود قطعا نیاز در این بخش بیشتر هم می شود.

وی در خصوص کم شدن گردشگران ورودی معتقد است که این بحران مقطعی است و در تمام دنیا ممکن است پیش آید اما باید در حال حاضر بر روی بخش گردشگری داخلی تمرکز کنیم و به دنبال جذب گردشگران باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.