۱۲۰ میلیارد ریال کمک دولت به کشاورزان خسارت‌دیده سیل

با موافقت هیات دولت برای جبران خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی ناشی از وقوع بارندگی شدید و سیل دی ماه، 120 میلیارد ریال اعتبار به کرمان اختصاص یافت.

هیات وزیران با تخصیص مبلغ یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به منظور جبران خسارت‌های وارده به بهره‌برداران بخش کشاورزی ناشی از وقوع بارندگی شدید و سیل دی ماه سال ۱۳۹۸ در سه استان موافقت کرد.

بر این اساس به ترتیب مبالغ ۷۵۰، ۲۵۰ و ۱۲۰ میلیارد ریال به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان تخصیص می‌یابد.

هم‌چنین، دولت مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای بازسازی خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان‌های فوق تخصیص داد.

به گزارش جماران مطابق این تصمیم، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به استان سیستان و بلوچستان و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به تفکیک به استان‌های هرمزگان و کرمان تعلق می‌گیرد.

دولت هم‌چنین، مقرر کرد مبلغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی با کارمزد چهار درصد، به تفکیک استان سیستان و بلوچستان مبلغ یک هزار میلیارد ریال، استان هرمزگان ۵۰۰ میلیارد ریال و استان کرمان ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یابد.

گفتنی است، اعتبارات مورداشاره در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این سه استان قرار می گیرد و این سازمان ها موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42698
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.