هیچ؛ میزان پیشرفت عملیات مرمت خانه حاج آقا علی در هفت ماه گذشته

حمید روحی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به خبرگزاری ایسنا گفته عملیات مرمت خانه حاج آقا علی رفسنجان «بیش از 90 درصد» پیشرفت فیزیکی دارد.

این در حالی است که آذر سال 95 هم علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در سفر به رفسنجان، از پیشرفت 90 درصدی عملیات مرمت خبر داده بود.

از گفته های مسوولان برمی آید که در هفت ماه گذشته عملا پروژه مرمت خانه حاج آقا علی پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته.

دلیل این امر هم به گفته معاون میراث فرهنگی کرمان، «کمبود اعتبار» است و اگر مشکل اعتبار حل شود، در مدت کوتاهی از خانه حاج آقا علی بهره برداری می شود.

در حالی هنوز عملیات مرمت این بنای تاریخی به پایان نرسیده که بیش از یک سال از تاریخ اولیه ای که برای بهره برداری از آن عنوان شده بود، می گذرد.

دی ماه 94، سه ماه پس از آغاز عملیات مرمت، از سوی استاندار کرمان، خرداد 95 به عنوان زمان پایان عملیات مرمت عنوان شد. خرداد از راه رسید اما خبری از پایان عملیات نبود. در اولین روز خرداد 95، غلامرضا سرایداری، مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان، در حاشیه بازدید رزم حسینی از این خانه  گفت که «فاز نخست مرمت در ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد.» وی همچنین اعلام کرد که «مرمت کامل خانه حاج آقا علی امسال هم‌زمان با عید سعید غدیر {30 شهریور} صورت خواهد گرفت.»

یک ماه قبل از عید غدیر اما، وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی کرمان به روزنامه «پیام ما» گفت که پایان عملیات مرمت، 22 بهمن است. آذر پارسال اما رزم حسینی تاریخ بهره برداری را پایان سال 95 عنوان کرد. این سال هم تمام شد اما قصه مرمت خانه حاج آقا علی به پایان نرسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11665
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.