در زمینه معرفی ظرفیت های گردشگری استان کرمان بسیار ضعیف هستیم/ مهجور ماندن، باغ موزه هرندی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه باید دیدگاه ها نسبت به حوزه میراث فرهنگی تغییر کند، گفت: موضوع معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری صرفا برعهده سازمان میراث فرهنگی نیست.

به گزارش کرمان نو، “فریدون فعالی” در نشست مشترک با مدیران تشکل های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی استان کرمان به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در حمایت از مرمت و احیا بناها و بافت‌های فرهنگی این استان اشاره و اظهارکرد: تعامل دستگاه ها و مدیریت یکپارچه در بافت های تاریخی به حفظ و بهره برداری بهتر از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی کمک می کند.
وی افزود: توسعه صنعت گردشگری بر عهده سازمان و يا دستگاه خاصی نيست و باید تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرايی در اين حوزه فعال تر عمل کنند تا شاهد رونق اقتصادی استان باشيم.
 فعالی با بیان اینکه باید دیدگاه ها نسبت به حوزه میراث فرهنگی تغییر کند، تصریح کرد: استان کرمان دارای ظرفیت های تاریخی وگردشگری فراوانی است که متاسفانه بسياري از آنها بالقوه مانده و بالفعل نشده اند از این رو برای رسیدن به توسعه پايدار در صنعت گردشگری، بايد توسعه زيرساخت ها گردشگری از جمله اطلاع رسانی و تبليغات را در اولویت کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در زمینه معرفی ظرفیت های گردشگری استان کرمان بسیار ضعیف هستیم، افزود: موضوع معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری صرفا بر عهده سازمان ميراث فرهنگی نيست و لازم است دیگر دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت کنند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به ایجاد جاذبه های جدید گردشگری در مجاورت بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: تعریف مسیرهای مختلف گردشگری برای جاذبه های گردشگری کرمان ضروری است زیرا این مسئله منجر به ماندگاری مسافران در این استان خواهد شد.
وی بابیان اینکه باغ موزه هرندی کرمان به عنوان یکی از بناهای شاخص شهر کرمان مهجور مانده است، تصریح کرد: با تدوین طرح ساماندهی این باغ موزه که به مانند نگین انگشتری در دل شهر کرمان می درخشد، بزودی شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران در این بنای تاریخی خواهیم بود.
فعالی با اشاره به اینکه برای جذب گردشگران به سوی استان کرمان، باید در آنها انگیزه ایجاد کرد، افزود: ایجاد انگیزه در سایه اجرای طرح، برنامه و تعیین هدف بوجود خواهد آمد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خواستار حضور بیش از پیش تشکل های مردم نهاد در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان شد و افزود:  با واگذاری بخشی از امور مرتبط با حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشکل های مردم نهاد می توان گامهای بلندتری را برای دستیابی به اهداف مورد نظر برداریم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه انجمن های مردم نهاد پل ارتباطی میان بخش دولتی و بخش خصوصی هستند، خاطرنشان کرد: انجمن های فعال در حوزه های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از سوی این اداره کل حمایت می شوند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32142
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.