شهداد میزبان 5000 گردشگر خارجی/ رشد 20 درصدی تعداد گردشگران در منطقه شهداد

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری منطقه شهداد بازدید کرده اند.

ایسنا گزارش داده؛ فریدون فعالی به بازدید ۱۵۰ هزار گردشگر ایرانی و خارجی از جاذبه های منطقه شهداد و بیابان لوت اشاره کرد و افزود: این تعداد گردشگر از ابتدای سال جاری وارد این منطقه شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۶۰۰ گردشگر خارجی در خانه های بوم گردی شهداد اقامت داشته است، گفت: این منطقه دارای ۳۷ اقامتگاه بوم گردی است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را میزبانی می کنند.

فعالی با بیان اینکه تعداد گردشگران ایرانی و خارجی منطقه شهداد نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: با افزایش آمار گردشگران این منطقه از تمامی بازدیدکنندگان درخواست می شود از انداختن زباله و روشن کردن آتش در اماکن گردشگری خودداری کنند.

این مقام مسئول در ادامه به دریاچه طبیعی بیابان لوت (دریاچه جوان) در محل کلوت های شهداد، اشاره کرد و افزود: در اثر بارندگی های فصل بهار و سیلاب‌هایی که از سمت خراسان جنوبی جاری شد، دریاچه ای طبیعی در محل کلوت ها بوجودآمد که به یک جاذبه جدید برای گردشگران تبدیل شده است و روزانه تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی برای دیدن این دریاچه وارد شهداد می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید بر افزایش تردد تورهای غیرمجاز در منطقه شهداد تصریح کرد: در این رابطه پرونده های متعددی در محاکم قضایی تشکیل شده است.

فعالی با بیان اینکه در حال حاضر سه هتل سنتی در منطقه شهداد توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر فعالیت های خوبی در حوزه زیرساخت های گردشگری به ویژه اقامتگاه های سنتی منطقه شهداد صورت گرفته است که می توانند در هر شبانه روز تعداد زیادی از گردشگران را میزبانی کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39142
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.