۶۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری ساخت هتل در کرمان انجام شد

به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی افزود: یکی از مشکلات استان در حوزه گردشگری ضعیف بودن زیر ساخت‌ها و کمبود مراکز اقامتی همچون هتل است که بخش خصوصی در سالهای اخیر به این حوزه ورود پیدا کرده و فعالیت های خوبی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان تنها یک هتل پنج ستاره دارد تصریح کرد: در حال حاضر کار ساخت ۱۵ هتل چهار و پنج ستاره با مشارکت بخش خصوصی در استان در حال اجرا است که تحول بزرگی در حوزه گردشگری کرمان ایجاد می‌کند.

فرخی بیان کرد: در حال حاضر این استان دارای ۳۶ هتل و هتل آپارتمان، ۳۱ مهمانپذیر، ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۳۵ واحد بین راهی، ۴۰ مجتمع گردشگری، ۶ اقامتگاه سنتی، ۳ پانسیون و ۳۹۸ راهنمای تور است.

کرمان پیشتاز در عرصه بوم گردی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: همچنین طی یکسال گذشته ۱۲۶ اقامتگاه بوم گردی در این استان راه اندازی شده که ضمن تقویت زیرساخت گردشگری زمینه اشتغال مستقیم ۳۸۰ نفر را فراهم کرده که ۶۰ درصد این اشتغال متعلق به بانوان است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان پیشتاز در عرصه بومگردی کشور است افزود: این استان رتبه اول اقامت گاه‌های بوم گردی کشور را دارد و ظرفیت اقامت در واحدهای بوم گردی استان کرمان ۹ هزار و ۷۳۰ نفر است.

فرخی با بیان اینکه ۷۱ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری راه اندازی شده است. تاکید کرد: در طول سه سال اخیر یکهزار و ۲۰۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی این استان مشغول به کار شده‌اند که از این تعداد ۶۲۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی گفت: طرح استاندارد سازی اقامتگاه های بوم گردی و نظارت بر این اماکن بصورت مستمر در حال انجام است و نظارت های لازم در رابطه با عملکرد این واحدها به صورت جدی پیگیری می شود.

اجازه تخریب و تجاوز به بافت تاریخی کرمان را نمی دهیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: نباید چرخ های توسعه از روی داشته های تاریخی عبور کند که در این صورت هویت و فرهنگ این خطه نابود می شود و در غیر اینصورت باید پاسخگوی نسل های آینده باشیم.

وی افزود: کوتاه آمدن برخی از مدیران سابق میراث فرهنگی کرمان در برابر این قبیل فشارها، ثمره ای جز تهدید بافت تاریخی و حرائم میراث فرهنگی نداشته است و باید اشتباهات صورت گرفته در خصوص اجرای بسیاری از پروژه ها را پذیرفت.

فرخی تاکید کرد: اجازه دخل و تصرف به حریم آثار و بافت های تاریخی را نمی دهیم و تا روزی که عهده دار مسئولیت در میراث فرهنگی باشم به هیچ عنوان اجازه تعدی به هیچیک از مواریث فرهنگی را نمی دهم.

۵۰ میلیارد ریال برای احداث موزه جیرفت هزینه شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت پس از یک دهه تعطیلی آغاز شده و طی یکسال گذشته مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در آن هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه ظرف مدت کمتر از ۵ سال آماده بهره برداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه احداث موزه منطقه ای جیرفت سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد تصریح کرد: این پروژه از مهمترین پروژه های سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه های کشور تبدیل خواهد شد.

فرخی تاکید کرد: موزه جیرفت در ۱۰ طبقه و با زیربنایی حدود ۱۴ هزار متر مربع و براساس آخرین استانداردهای روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است و علاوه بر سالن های نمایش اشیاء، تمامی فضاهای جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر، مخازن امن نگهداری اشیاء تاریخی، آزمایشگاه، فضاهای اداری، کتابخانه و غیره در حد استانداردهای بین المللی احداث می شود.

وی افزود: موزه جیرفت، در کنار محوطه های تاریخی جیرفت و بناهای باستانی نقش موثری در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29701
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.