۶ پروژه گردشگری در کرمان افتتاح شد

۶ پروژه گردشگری شهر کرمان امروز (سه‌شنبه) با صرف ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه افتتاح پروژه های گردشگری شهر کرمان گفت: این طرح ها شامل افتتاح ۲ هتل پویا و هیوا، دفتر خدمات مسافرتی نقش لوتوس پارسیان، یک سفره خانه و ۲ اقامتگاه و خانه بوم‌گردی است.

رضا بردبار افزود: 5۰ میلیارد تومان به منظور 6 طرح گردشگری کرمان هزینه شده که در مجموع برای ۴۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: افتتاح این پروژه ها در شرایطی که شیوع کرونا به سمت بهبودی می رود، کمک زیادی به بهبود گردشگری در شهر کرمان می کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: در ادامه هفته گردشگری نیز ۱۶ پروژه در حوزه های مختلف با صرف ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان به بهره برداری می رسد.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را در بین استان های کشور دارد؛ ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هر کدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.

پنجم تا یازدهم مهر با عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77492
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.