طلسم بازگشایی خانه حاج آقاعلی رفسنجان می‌شکند؟

سه سال از پایان مرمت خانه حاج‌ آقاعلی رفسنجان می‌گذرد اما درهای این بنای تاریخی همچنان به روی گردشگران بسته است. 

عظیمی‌زاده، شهردار رفسنجان شش ماه قبل قصد داشت که از این بنای تاریخی رونمایی کند.

اما انگار قرار نیست که بزرگترین خانه خشتی جهان به چرخه گردشگری را پیدا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از امضای تفاهم‌نامه گردشگری شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: خانه حاج آقاعلی به عنوان میراث ملی تلقی می‌شود و مدیریت کل استان تلاش کرد که این بنای تاریخی به چرخه خدمات گردشگری برگردد.

فریدون فعالی دلیل بسته بودن این بنای تاریخی را اختلاف سلیقه‌ها می‌داند و می‌گوید: بستر لازم برای بهره‌برداری از خانه حاج‌آقاعلی فراهم و پیش‌نویس قرارداد امضا شده و قرار بود هرچه سریع‌تر مراحل بهره‌برداری انجام شود.

او افزود: بناهای تاریخی در طول زمان به حال خود رها می‌شوند و هیچکس به سراغ آن‌ها نمی‌رود؛ اما به محض اینکه میراث فرهنگی یک بنا تاریخی را مرمت می‌کند، هزار و یک نفر وکیل و وصی پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه بخش خصوصی معین اقتصادی این بناست، ادامه داد: با شهرداری رفسنجان به مرحله عقد قرارداد رسیدیم و در مراحلی، تفاهم نامه امضا شد تا هر چه سریع‌تر این خانه به مرحله بهره برداری برسد.

باید سریع‌تر از این ظرفیت ملی استفاده کرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: باید سریع‌تر از این ظرفیت ملی استفاده کرد و باید سریع‌تر با وجود سرمایه گذاران و معین اقتصادی خانه حاج آقا علی را به چرخه تولید برسانیم.

فعالی در ادامه در مورد علت این اختلاف سلیقه‌ها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: با اینکه در رسانه‌ها اعلام می‌کنیم که این اثر تاریخی به بهره برداری رسیده است اما درهای این خانه به روی گردشگران بسته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63250
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.