انتقاد رییس اتاق کرمان از تامین اجتماعی: فضای کسب‌وکار را محدود کردید

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر فضای نامناسب کسب و کار در کشور و به ویژه استان کرمان گفت: در سازمان تامین اجتماعی صدور بخشنامه‌های خلاف قانون، موجب محدود شدن فضای کسب و کار کشور شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیدمهدی طبیب زاده، در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان از آن‌ها درخواست کرد با دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به کرمان، مسائل این حوزه را پیگیری کنند.

در روزهای گذشته هم چندین مرتبه بحث وضعیت نامناسب فضای کسب و کار استان کرمان مطرح شد. رییس اتاق بازرگانی روز گذشته از سازمان تامین اجتماعی، مالیات، اداره آب، محیط زیست، راه و شهرسازی و بانک ها خواست تا فعالان اقتصادی را یاری کنند. طبیب‌زاده چهارم بهمن نیز با اشاره به رتبه سی‌ام کسب و کار استان در کشور از اضافه شدن ۲۵ هزار نفر بیکار براثر تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط صنایع در استان کرمان خبر داد.

رتبه 127 فضای کسب و کار کشور در سال 2020

 

عضو هیات رئیسه اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور در سال  2015 میلادی صد و سی ام جهان بوده و این رتبه در سال 2020 میلادی به  127 رسیده به این معنا که طی شش سال متوالی تقریبا تغییری نداشته است. عباس جبالبارزی افزود: برای اینکه ایران در سال 1404 به رتبه اول منطقه برسد باید در مورد 10 شاخص موثر در فضای کسب و کار 10 تصمیم اساسی اتخاذ و به مدت یک سال اجرا شود که بدون شک پس از این مدت رتبه ایران نیز مانند ترکیه به زیر 50 خواهد رسید.

رئیس اتاق کرمان بحث تفویض اختیار به استان‌ها را یکی از موارد بهبود فضای کسب و کار عنوان و بیان کرد: نمایندگان مردم بحث تفویض اختیار به دستگاه های مختلف استان به ویژه مجموعه های محیط زیست، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را به صورت جدی پیگیری کنند زیرا هنوز صدور مجوزها توسط این دستگاهها در تهران انجام می شود و برخی مواقع 11 ماه برای دریافت یک مجوز زمان می برد.

توجه جدی به اجرای خط هفتم گاز کشور که از استان کرمان می گذرد 

طبیب زاده کرمان با اشاره به اینکه تامین زیرساخت های استان از جمله برق، گاز و آب نیاز ضروری پروژه های توسعه کرمان در آینده خواهد بود، گفت: اجرای خط هفتم گاز کشور که از استان کرمان هم می گذرد باید سه سال پیش آغاز می شده که هنوز آغاز نشده و باید نسبت به آن توجه جدی صورت گیرد.

او در بخش دیگری خواستار اصلاح قانون اتاق های بازرگانی و در نظر گرفتن نظر بخش خصوصی در آن شد و اظهار کرد: طرح اصلاح قانون معادن نیز تهیه و تقریر شده که به بخش خصوصی آسیب می رساند و اعتماد سرمایه گذاری بخش خصوصی در معدن را به صورت کلی از بین می برد.

طبیب زاده، در ادامه به تشریح مزایای تولید کودهای فسفات به عنوان یک فرصت برای استان پرداخت و گفت: سرمایه‌گذار احداث کارخانه تولید کودهای فسفات با سرمایه گذاری 80 میلیون یورو در کرمان وجود دارد اما ممکن است این کارخانه در بندرعباس احداث شود در حالی که شهرهای سیرجان، رفسنجان و شهربابک پتانسیل احداث این کارخانه را دارند و باید این طرح در استان کرمان راه اندازی شود.

فضای کسب‌وکار در کرمان؛ هر روز بدتر از دیروز| بانک‌ها و نوسان قیمت؛ متهمان ردیف اول

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63245
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.