وضعیت هوای کرمان، طی روزهای پایانی هفته


رگبار پراکنده باران و وزش باد، پدیده‌ غالب جوی در استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: رگبار پراکنده باران و وزش باد، پدیده‌های غالب جوی طی امروزوفردا در کرمان هستند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: طی ساعات بعدازظهر امروز برای ارتفاعات نیمه جنوبی استان کرمان، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

 او افزود: باتوجه‌به رگباری بودن بارش‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری شود.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: وزش باد و گردوخاک شدید روز جمعه در مناطق شمال، شمال غربی، شرق و جنوب شرقی استان کرمان باعث کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

 او با اشاره به اینکه شدت گردوخاک در شهرهای زهکلوت، رفسنجان، زرند، فهرج و ریگان بیشتر است، گفت: رانندگانی که قصد تردد در این شهرها را دارند قبل از حرکت از وضعیت جاده‌ها مطلع باشند.

سلاجقه بیان کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان بود و لاله‌زار با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقطه استان کرمان به ثبت رسیده است.

 او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.