در اطلاعیه‌ای برای هفته جاری؛


هواشناسی کرمان هشدار زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی کرمان در اطلاعیه‌ای برای روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری، جاری‌شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، وزش باد شدید موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین خسارت به سازه‌های موقت را در برخی نقاط استان پیش‌بینی کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه طی روز شنبه آمده است: از روز یکشنبه بعدازظهر تا پنجشنبه انتهای هفته جاری شاهد رخداد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.
بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی، شاهد بارش برف در ارتفاعات و وزش تندبادهای لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی ، مناطق مرکزی و غربی استان نیز هستیم.
طبق این اطلاعیه، نیمه شمالی استان و مناطق مرکزی و جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های بافت، رابُر و نیز شهرهای راین (شهرستان کرمان) و لاله زار(بردسیر) طی روزهای آینده متاثر می‌شوند.
اداره کل هواشناسی کرمان توصیه کرده که از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، همچنین جابه‌جایی عشایر خودداری شود و شهروندان از سفرهای غیرضرور بپرهیزند.
براساس این گزارش تاکید شده دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم را برای پیشگیری و اقدام فوری در صورت بروز بحران داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116669
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.